La Universitat Rei Joan Carles organitza una setmana intercultural amb la col•laboració de Bancaixa

El Centre d’Estudis d’Iberoamèrica (CEIB) de la Universitat Rei Joan Carles organitza amb la col·laboració de Bancaixa entre els dies 10 i 13 de març en el Campus de Móstoles la Setmana Intercultural ‘Diálogo y convivencia: multiculturalidad y tolerancia religiosa’ . L’activitat, que ha sigut presentada hui per Pedro González-Trevijano, rector de la URJC, i Castor Díaz Barrado, director del CEIB, està finançada per Bancaixa i la Fundació Pluralismo y Convivencia, i inclou taules redones, una exposició fotogràfica, un cicle de cine, una jornada gastronòmica, contacontes, folklore i un concurs de cartells.

En concret, hi haurà quatre taules redones. En la primera, representants dels ajuntaments de Móstoles, Alcorcón i Fuenlabrada, a més de la directora de l’Observatori Espanyol del Racisme i la Xenofòbia, del Ministeri de Treball, presentaran diferents experiències de bones pràctiques en la integració del col·lectiu immigrant. En la segona, professors de Dret Internacional Públic i Privat –moderats pel Catedràtic de Filosofia del Dret de la URJC Andrés Ollero– abordaran el marc jurídic del diàleg i la integració dels immigrants a Espanya. La tercera girarà a l’entorn del model europeu d’integració i de la integració indígena a Iberoamèrica. Finalment, representants de les comunitats musulmana, jueua, evangèlica i catòlica tractaran el tema de les comunitats religioses a Espanya.

El cicle de cine inclou la projecció de tres pel·lícules. ‘Babel’, pel·lícula del director mexicà Alejandro González Iñárritu, narra tres històries ocorregudes en països diferents: El Marroc, Japó i EUA. ‘La gran Final’ de Gerardo Olivares és una comèdia que conta , per mitjà de tres històries paral·leles, les peripècies d’uns homes que tenen dues coses en comú: viure en regions remotes del planeta, ( Teneré a Níger, les estepes mongoles i l’Amazones), i estar entossudits a veure la final de la copa del món de futbol Japó-Corea 2002 entre Alemanya i Brasil . La tercera pel·lícula és ‘Extranjeras’, d’Helena Taberna i mostra la cara desconeguda i quotidiana d’altres cultures mitjançant l’experiència de diverses dones immigrants que viuen en el barri de Lavapiés a Madrid.

La Setmana Intercultural es completa amb l’exposició fotogràfica cedida per l’Associació Rescate ‘Audaces y tiernas. Mujeres refugiadas’ , amb una jornada gastronòmica de degustació de plats aportats pels membres de diferents ONGs i col·lectius de Romania, Equador, República Dominicana, Camerun, Guinea, Mèxic i Espanya (gràcies a la col·laboració de l’Escola de Majors de la Universitat Rei Joan Carles), amb una mostra de contacontes a càrrec del camerunés Boni Ofogo i finalment, una mostra de folklore indígena equatorià.

Bancaixa, dins de la seua línia de Desenvolupament Social, dóna suport a la celebració d’iniciatives que col·laboren en el coneixement i intercanvi de cultures per mitjà de les anomenades Setmanes Interculturals en ajuntaments i universitats de tot el territori espanyol. Mitjançant la seua Obra Social, l’entitat abona la consolidació d’una societat intercultural, intentant fomentar valors com la tolerància, la solidaritat i el diàleg entre cultures. En la seua 6a convocatòria fins a 45 entitats de tot el territori espanyol han sol·licitat la col·laboració de Bancaixa per a l’organització de les Setmanes Interculturals.

Premsa Fundació Bancaixa