L’equip de la Universitat Politècnica de València guanya el concurs de simulació empresarial de Bancaixa

L’equip de la Universitat Politècnica de València ha guanyat el Concurs de Simulació Empresarial organitzat pel Programa de Càtedres Bancaixa Joves Emprenedors. Marcos Pradas, Sergio Fernández i Carlos Matoses han demostrat ser els millors gestors del concurs. Cada un d’ells ha sigut premiat amb un ordinador portàtil.

Per la seua banda, els altres quatre equips que han arribat fins a la final (Universitat de Navarra, Universitat de Las Palmas, Universitat de Màlaga i un altre equip de la Universitat Politècnica de València) han sigut premiats amb una PDA per a cada un dels seus components.

Un total de 125 equips universitaris i més de 265 estudiants de 24 universitats espanyoles han participat en el Concurs de Simulació Empresarial. El joc està basat en un sistema de simulació de gestió empresarial en el qual els participants es converteixen en gestors d’empreses virtuals que competeixen en un mercat amb una sèrie d’escenaris socioeconòmics on els concursants han d’ aconseguir uns objectius de rendibilitat i productivitat.

Mitjançant este concurs els joves emprenedors han aprés diversos conceptes empresarials, com la relació existent entre les diferents àrees o departaments d’una mateixa empresa, el desenvolupament de la capacitat per a la presa de decisions estratègiques o els passos que s’ha de seguir en la posada en marxa d’una nova empresa.

El joc s’ha organitzat per mitjà de la xarxa de Càtedres Bancaixa formada per 24 universitats de tot Espanya, que persegueix el foment de l’esperit i la vocació empresarial dels joves universitaris, abonant les iniciatives emprenedores i la generació de nous projectes empresarials. Per a això, entre altres accions, s’organitzen activitats formatives, programes d’investigació relacionats amb la creació d’empreses, es publiquen monografies i s’exerceixen activitats culturals i de difusió.

Bancaixa, amb el Programa Joves Emprenedors, pretén ajudar els joves emprenedors facilitant-los l’accés al món laboral autònom i de creació d’empreses, i donant-los totes les ferramentes perquè els seus projectes siguen viables i tinguen la garantia de futur. A més, d’impulsar una xarxa de càtedres en universitats espanyoles, Bancaixa promou cada any el Premi Bancaixa Joves Emprenedors encaminat a reforçar empreses de recent creació i impulsar projectes amb capacitat de permanència en el temps i prosperitat. Dins del seu pla de suport al jove emprenedor Bancaixa també té en funcionament cursos online i presencials, seminaris, i una línia de finançament per a projectes empresarials interessants i amb garanties de futur.