Les empreses Sancal, Aznar Textil i Luzifer acolliran els becaris nude-Bancaixa en 2010

L’Obra Social de Bancaixa ha renovat per quart any consecutiu, amb una aportació de 28.500 euros, el seu suport al Saló de Nou Disseny Internacional ( nude), celebrat en el marc de la Fira Hàbitat València com un espai de trobada entre els joves dissenyadors i el sector professional de l’hàbitat. Este suport, junt amb el patrocini del saló, inclou una vegada més la convocatòria de les beques nude-Bancaixa, que en l’edició de 2010 permetrà als tres guanyadors realitzar pràctiques remunerades en les empreses Sancal, Aznar Textil i Luzifer, punteres en l’àmbit del disseny i en les seues respectives indústries del moble, tèxtil i il·luminació. Els guanyadors de les beques es donaran a conèixer dijous que ve, 30 de setembre.

OBJ Estudio, Enblanc i Laotra Cristina Serrano van ser els guanyadors l’any passat de la tercera convocatòria de les beques nude-Bancaixa. Els guardonats van tindre l’oportunitat de realitzar pràctiques en les empreses del sector de l’hàbitat Andreu World, Gandía Blasco i Col·lecció Alexandra. OBJ Estudio va ser premiat per a desenvolupar el seu treball en la Col·lecció Alexandra per les seues làmpades “Bizcoché sobremesa”, realitzades en materials orgànics, fusta i ceràmica. Es van presentar en dues versions, unes circulars que integren la base de fusta i el plafó ceràmic i altres de base cònica que descriuen un moviment circular i inviten l’usuari a interactuar-hi jugant amb

la llum. Laotra Cristina Serrano va obtindre la beca per a l’empresa Andreu World pel seu mobiliari intel·ligent “Adw!” creat per al rebedor d’una llar, per a hotels o espais comercials. Es tracta d’un moble que detecta les entrades o eixides de l’ estança i en eixe moment apareix un missatge lluminós retroil·luminat. Els missatges arriben a la pantalla des del mòbil o des del correu electrònic. Enblanc va ser guardonat per a desenvolupar el seu treball a Gandía Blasco pel seu “projecte form”, destinat a il·luminació d’exteriors. Es tracta d’unes estructures circulars realitzades en fibra de vidre i corian que fan les funcions de mobiliari i també d’il·luminació.