Les Missioneres de la Caritat recullen el IX Premi Fundació per la Justícia-Bancaixa

Fundació per la Justícia i Bancaixa han lliurat aquesta vesprada a l’orde religiós de les Missioneres de la Caritat el IX Premi Fundació per la Justícia-Bancaixa en un acte celebrat a l’IVAM. El Jurat de la convocatòria va decidir el passat 8 de juny concedir aquest reconeixement a les Missioneres de la Caritat pel seu treball en defensa dels drets humans i, sobretot, per la seua dedicació envers els més pobres d’entre els pobres.

Missioneres de la Caritat és un orde religiós catòlic, establit el 1950 per la Mare Teresa de Calcuta per tal d’ajudar els més pobres d’entre els pobres. Entre els múltiples mèrits que s’han tingut en compte s’ha valorat especialment el valor de la justícia enfront de la violència com a sistema d’abordatge de la realitat i en condicions de treball especialment difícils. Les Missioneres de la Caritat es troben presents a 133 països, atenent refugiats, exprostitutes, malalts mentals, xiquets abandonats, leprosos, víctimes de la SIDA, ancians i convalescents. Tenen escoles ateses per voluntaris per a educar els xiquets del carrer o menjadors de caritat i proveeixen altres servicis d’acord amb les necessitats de la comunitat. Solament a Calcuta hi ha 19 cases que acullen hòmens i dones necessitats, xiquets orfes, malalts de SIDA, una escola de xiquets del carrer i una colònia de leprosos.

Les Missioneres de la Caritat han recollit el premi de mans del doctor Pedro Cavadas, que va ser guardonat per la Fundació per la Justícia i Bancaixa en l’anterior edició. La cerimònia de lliurament ha tingut la presència del conseller de Solidaritat i Ciutadania, Rafael Blasco; el president de la Fundació per la Justícia, José María Tomás; el vicepresident de la Fundació Bancaixa, Javier Quesada; i la directora de l’IVAM, Consuelo Císcar.

El Jurat de la IX Edició del Premi Fundació per la Justícia-Bancaixa ha estat compost per:

President:

Sr. Pedro Cavadas, VIII Premi Fundació per la Justícia

Vocals:

Sr. Miguel Ángel Utrillas, gerent Fundació Bancaixa

Sra. Consuelo Císcar, directora IVAM

Sr. Vicente Nácher, president Tribunal de les Aigües de València

Pare Vicente Berenguer, VII Premi Fundació per la Justícia

Sr. José María Tomás, president Fundació per la Justícia

Sr. Alejandro Mollá, catedràtic de Màrqueting i patró FxJ

Sr. Jorge Cardona, catedràtic de Dret Internacional i patró FxJ

Secretari:

Sr. Miguel Falomir, fiscal i secretari de la Fundació per la Justícia

El IX Premi Fundació per la Justícia-Bancaixa consta de la Insígnia d’Or de la Fundació per la Justícia, del Diploma acreditatiu del IX Premi Fundació per la Justícia-Bancaixa i d’una dotació econòmica de díhuit mil euros (18.000 €).

Els premiats anteriors van ser: Adolfo Suárez González, el Tribunal de les Aigües de la Vega de València, l’Associació de Víctimes del Terrorisme, l’Associació Pro-Búsqueda de Niños y Niñas Desaparecidos de El Salvador , el Professor Muhammad Yunus (Premi Nobel de la Pau 2006), Bogaletch Gebre, el Pare Vicente Berenguer i el doctor Pedro Cavadas.

Premsa Fundació Bancaixa