Bancaixa i la Universitat de Sevilla lliuren 47 beques per a completar la formació universitària fora d’Espanya

Bancaixa i la Universitat de Sevilla (US) han lliurat hui les credencials de les Beques Internacionals Bancaixa (BIB) a 47 estudiants d’aquesta universitat. La convocatòria conjunta de les dues institucions està dotada amb un pressupost de 100.000 euros, i finançada al 50% per la Fundació Bancaixa i el Vicerectorat de Relacions Internacionals de la universitat. El lliurament de les beques ha estat presidit per la vicerectora de Relacions Internacionals, Lourdes Monduate, i el director de Zona de Sevilla Ciutat i Extremadura de Bancaixa, Antonio Enrile.

L’objecte d’aquestes ajudes és finançar estades d’estudis durant el curs 2010-2011 a països no pertanyents a l’àmbit Erasmus que s’hauran de fer en Institucions d’Educació Superior amb les quals la Universitat de Sevilla tinga subscrit el corresponent conveni, sempre que s’hi contemple l’intercanvi d’estudiants. Les places més sol·licitades es troben a Brasil, Mèxic o Argentina, tot i que igualment s’ofereixen destinacions en altres països com Austràlia o Estats Units.

La dotació d’aquestes beques és de 2.000 o 3.000 euros en funció que la durada de l’estada corresponga a un semestre o al curs complet. A més, es preveu una ajuda de 500 euros en concepte de bossa de viatge per als titulars de beques a Suïssa, país que no pertany a l’àmbit Erasmus. En aquesta cinquena edició s’ha registrat un notable increment de sol·licitants amb més de 300.

Al llarg de les cinc convocatòries d’aquest programa de l’Obra Social de l’Entitat en la Universitat de Sevilla, s’han lliurat 238 beques amb una dotació acumulada de 450.000 euros.

Bancaixa va crear el 2006 el programa de Beques Internacionals Bancaixa, dins de la línia estratègica de suport a la formació dels joves que desenvolupa la seua Obra Social. Aquest programa està present actualment en 50 universitats espanyoles. Al llarg d’aquests anys, el pressupost destinat a aquesta activitat ascendeix a 13,5 milions d’euros, i beneficia uns 14.000 alumnes.

La col·laboració entre Bancaixa i la Universitat de Sevilla, a més de la convocatòria de les BIB, s’estén a l’àmbit de l’emprenedoria. Aquesta universitat és una de les 40 que a Espanya posseeix la Càtedra Bancaixa Jóvens Emprenedors, el propòsit de les quals és fomentar l’esperit i la vocació empresarial entre els universitaris.

Premsa Fundació Bancaixa