Les obres de Sorolla arriben a Barcelona de la mà de Bancaixa

Les obres de l’exposició Sorolla, Visió d’Espanya. Col·lecció de la Hispanic Society of America que organitza Bancaixa ja han arribat al Museu Nacional d’Art de Catalunya –MNAC-, on es podran veure a partir del pròxim 20 de febrer.

Igual que en el trasllat a Sevilla, Màlaga i Bilbao, els quadres s’han transportat sense ser desmuntats dels bastidors respectius en caixes específiques. Han sigut transportats amb camions equipats amb un modern sistema de control i un seguiment a través de GPS, que permet visualitzar la posició exacta i la velocitat d’aquests.

Un dels camions ha sigut fabricat expressament per a traslladar les teles més grans. Es tracta del camió més alt interiorment d’Europa, amb 3,73 metres d’alçària interior i 4 metres d’alçària exterior (el màxim permés).

Els treballs de desembalatge de les 14 peces es faran en els pròxims dies i, posteriorment, les obres s’hauran de quedar durant un cert temps a la nova ubicació perquè s’aclimaten a les noves condicions de temperatura abans de muntar-les.

L’ exposició, que s’ha convertit des de fa mesos en l’exposició temporal més vista en la història d’Espanya, ha superat després de passar per Bilbao els 900.000 visitants.