Les obres de “Sorolla. Visió d’Espanya” arriben al Museu de Belles Arts de Bilbao

Les obres de l’exposició Sorolla. Visió d’Espanya ja han arribat al Museu de Belles Arts de Bilbao, on podran veure’s a partir del pròxim 13 d’octubre.

Com en el trasllat a Sevilla i Màlaga, els quadres han viatjat en caixes específiques sense ser desmuntats dels seus bastidors i han sigut transportats en camions equipats amb un modern sistema de control i seguiment per GPS, que permet visualitzar la posició exacta dels vehicles i la velocitat.

Un dels camions ha sigut fabricat expressament per a traslladar els llenços més grans. Es tracta del camió més alt interiorment d’Europa, amb una alçària de 3,73 metres d’ altura interior i 4 metres exterior (el màxim permés).

Els treballs de desembalatge de les 14 peces es realitzaran els pròxims dies, i posteriorment les obres hauran d’estar un temps en la nova ubicació per a aclimatar-se a les noves condicions de temperatura abans del muntatge.

Sorolla, Visió d’Espanya , convertida des de fa mesos en l’exposició temporal més vista en la història d’Espanya, ha superat després del seu pas per Màlaga els 746.300 visitants.

Amb un total de 161.220 visites, la mostra ha crescut en assistència segons ha transcorregut la seua presència a Andalusia i ha batut rècords d’assistència a Màlaga, on cap altra exposició ha tingut mai tanta afluència de visitants.