L’exposició de Fontilles es prorroga fins al 18 de març

L’exposició Fontilles, 100 anys treballant per un món sense lepra, que es pot visitar al Centre Cultural Bancaixa des del passat mes de febrer, ha sigut prorrogada deu dies més del que s’ha previst, fins al pròxim 18 de març, davant de l’èxit de públic que ha tingut, amb més de 2.000 visitants en tan sols un mes.

L’exposició mostra la trajectòria centenària de l’associació Fontilles, pionera a donar resposta a un problema social i sanitari com la lepra d’una manera innovadora i que hui continua lluitant per un món sense lepra a través de la investigació, la formació i la cooperació internacional.

La mostra, que durant dos anys recorrerà diversos punts de la geografia espanyola, s’ha pogut realitzar gràcies al patrocini de Bancaixa, que, a més, cedeix les seues sales de València, Castelló i Alacant. A part d’aquest patrocini, Fontilles ha comptat amb la col·laboració de Colebega, ECISA, Fundació Generalitat Valenciana-Iberdrola, Gaviota Simbac i Emilio Serratosa.

Al Centre Cultural Bancaixa, els dies 17 i 18 de març, l’exposició tindrà un horari diferent: romandrà oberta només en horari de matí (de 9:00 a 15:00 hores).

Fontilles és una associació sense ànim de lucre l’objectiu de la qual és acabar amb la lepra i les seues conseqüències, així com lluitar contra les malalties lligades a la pobresa amb projectes de cooperació sanitària als països afectats, que a més donen suport al desenvolupament sostenible d’aquests països. Al gener del 2009, es va commemorar el centenari de l’obertura del Sanatori San Francisco de Borja, en el qual Fontilles va iniciar la seua activitat d’atenció i ajuda als afectats per la lepra. Amb motiu d’aquesta celebració, al llarg del 2009 se celebren diversos actes commemoratius.

Bancaixa és patró de l’associació Fontilles des del 1956 i a més patrocinador principal de totes les activitats que es realitzen per la commemoració del centenari de l’associació.