Madrid i el litoral mediterrani són les zones amb més capital humà en el mercat de treball

Segons un estudi realitzat per Bancaixa i l’Institut Valencià d’Investigacions Econòmiques –Ivie– sobre les diferències regionals en l’aprofitament del capital humà, Madrid i el litoral mediterrani són les zones amb major percentatge d’incorporació del seu capital humà al mercat de treball.

Els valors màxims corresponen a tres províncies catalanes junt amb Balears i Madrid: Girona (74,3%), Barcelona (72,3%), Balears (71,6%), Tarragona (71,2%) i Madrid (71%).

Per la seua banda, Castelló (69,8%) i València (69,4%) registren taxes superiors a la mitjana espanyola (67,8%), mentre que Alacant se situa per davall amb un 66,7%.

Per comunitats, entre les que menor taxa d’activitat del capital humà presenten es troben les comunitats d’Astúries (58,6%), Extremadura (63,3%) i Andalusia (64,2%). No obstant això, la diferència territorial entre unes comunitats i altres es troba actualment en mínims històrics.

L’estudi demostra que les zones millor dotades de capital humà són també les que més l’aprofiten.

Este treball correspon al quadern 85 del Projecte “Capital Humà” que Bancaixa realitza junt amb l’Ivie.