Memòria 2022

Fundació Bancaja presenta la seua memòria de 2022, un any que ha continuat consolidant la nostra entitat com a referent en els àmbits de la cultura i l’acció social i com un motor de la mediació sociocultural dirigida a col·lectius en situacions vulnerables, fent de la cultura la millor clau per a la transformació social.

Fites

Arribem a més de 840.000 persones

Els nostres programes socials i culturals han reforzat la seua repercussió i abast, amb un increment del 23% de beneficiaris amb respecte a l’any anterior, arribant a més de 840.000 persones. El públic s’ha bolcat amb les nostres propostes culturals i socials a València, Sagunt i Sogorb.

Acció social

Integració, educació i investigació

Les noestres convocatòries d’ajudes i les propostes dirigides a persones amb diversitat funcional, escolars, persones majors i grups en risc d’exclusió social han sigut la clau per a un 2022 que ha promogut decididament la inclusió, a més d’apostar per la investigació biomèdica a la Comunitat Valenciana per a donar respostes al futur.

Més cultura, millor societat

La programació expositiva en 2022 ha inclòs artistes consagrats com Joaquín Sorolla, Jaume Plensa o Joan Genovés; la promoció específica de l’art valencià amb creadors com Pinazo, Mongrell, Lahuerta, Lozano, Porcar o l’artista contemporani José Sanleón; i l’obra de mestres catalans i valencians presents en la Col·lecció Carmen Thyssen-Bornemisza.

L’art, juntament amb la literatura i la música, l’edició de catàlegs, la promoció de certàmens culturals, la cessió i difusió del nostre patrimoni artístic i la col·laboració amb entitats del teixit cultural del nostre entorn, han acostat la cultura a tota la societat.

CrediMonte

Inclusió financera

L’any 2022 ha portat nous reconeixements a CrediMonte, el Mont de Pietat de la Fundació Bancaixa, pel seu paper en el foment de la inclusió financera mitjançant la concessió de crèdits immediats, àgils i segurs. Els seus microcrèdits socials són ja l’opció idònia de finançament per a 13.200 persones en les cinc oficines de Castelló, València, Alacant, Múrcia i Albacete.

En el camí cap a l’Any Sorolla

L’exercici 2022 ha servit d’avantsala a la celebració en 2023 de l’Any Sorolla en commemoració del centenari de la mort del pintor valencià. L’exposició L’edat feliç. La infància en la pintura de Joaquín Sorolla ha sigut la mostra més visitada del nostre 2022.

Al llarg de l’any, la Fundació Bancaixa ha treballat en les dues grans exposicions del centenari en 2023: Sorolla en negre i Sorolla a través de la llum. Dos projectes dirigits a posar en relleu la creació d’un artista únic, al qual la Fundació Bancaixa ha dedicat més de 30 exposicions des de 2007.

Vols saber més?

Descarrega la memòria d'activitats completa en el següent enllaç