Presentació de la Copa Bancaixa Nous Ciutadans

Este matí ha sigut presentada en la Ciutat Esportiva de Paterna la segona edició de la “Copa Bancaixa Nous Ciutadans”, un torneig de futbol 7 que reunirà a 16 seleccions d’immigrants residents a la Comunitat Valenciana. A l’acte ha acudit un representant de cada una de les fundacions organitzadores: Vicente Montesinos, Vicepresident de la Fundació Bancaixa; Mariola Hoyos, presidenta de la Fundació València CF, i Cristóbal Grau, delegat d’Esports de l’Ajuntament de València. A més, l’acte ha comptat amb la col·laboració del jugador del València Miguel Brito per a la realització del sorteig.

El campionat, que començarà diumenge que ve, 6 de maig, al Poliesportiu de Natzaret, té com a finalitat promoure la participació dels diversos col·lectius d’immigrants residents a la Comunitat Valenciana i aconseguir per mitjà de l’esport la seua integració social. Mariola Hoyos, presidenta de la Fundació València CF, va parlar sobre este objectiu comú: “Les fundacions organitzadores compartim l’objectiu de fer de l’esport del futbol i de l’escut del València un vehicle per a la integració social. Es tracta de servir-nos del futbol per cultivar una cosa tan important com la convivència”. Hoyos va afegir: “no estem parlant només de 16 seleccions , sinó de centenars de familiars, centenars d’amics, centenars d’aficionats al futbol, valencianistes i no valencianistes, que tenen l’oportunitat d’acostar-se i de gaudir com a espectadors”.

Cristóbal Grau, delegat d’Esports de l’Ajuntament de València, va assegurar que, tenint en compte, els resultats que havia tingut la primera edició de la Copa Bancaixa, “es tracta d’un esdeveniment que calia seguir treballant”. “Amb esta iniciativa volem fomentar la incorporació i integració dels nous valencians que han ajudat a construir la ciutat que tots coneixem. Cal destacar la importància d’utilitzar l’esport per a la integració”, va explicar Grau. A més, com a representant de la Fundació Esportiva Municipal, va destacar que l’espectacle esportiu “està més que garantit, com es va veure en la final de l’any passat, en la qual Paraguai va demostrar un gran nivell esportiu”.

Vicente Montesinos, vicepresident de la Fundació Bancaixa, es va mostrar satisfet i il·lusionat amb la reedició d’este campionat. Montesinos va assegurar que “Bancaixa tracta d’ajudar els immigrants amb solucions financeres i altres activitats lúdiques, com puga ser este torneig, que tracta de fer l’ estada d’ells ací més agradable”. També va fer referència a l’èxit de la iniciativa en l’any passat, argumentant que “els 206 gols que es van marcar en la passada edició són 206 raons contra la intolerància, contra la incomprensió, que de vegades acompanya els immigrants”. La cultura pot ser diferent, però l’idioma comú; competir esportivament és molt important”, va concloure el vicepresident de la Fundació Bancaixa.

En l’acte de presentació es va realitzar també el sorteig dels grups, en el qual va participar el jugador portugués del València Club de Futbol Miguel Brito. Les seleccions participants es divideixen en quatre grups que disputaran una lligueta durant els diumenges 6, 13 i 20 de maig en els camps del Poliesportiu de Natzaret. Els dos primers classificats de cada grup passaran a la fase final, que es disputarà al camp del Tram 3 del llit del riu Túria els dies 27 de maig i 3 i 10 de juny, dia este últim en què se celebrarà la final i lliurament de trofeus.

Configuració dels grups

En el sorteig partien com a caps de sèrie els equips millor classificats en la passada edició, és a dir, El Marroc, Algèria, Ghana i Paraguai, que va ser el guanyador del torneig en 2006. El sorteig va donar com resultat la següent configuració dels grups:

GRUP A GRUP B GRUP C GRUP D

18:00 Uruguai VS Romania D 2

17:00 Paraguai VS Colòmbia A 1

18:00 Rep. Dominicana VS Argentina A 1

CAMP DE JOC: Poliesportiu de Natzaret.

2a Fase: Quarts de final: 27 de maig

HORA CLAU PARTIT

11:00 I 1r Grup A VS 2n Grup B

12:30 II 1r Grup B VS 2n Grup A

14:00 III 1r Grup C VS 2n Grup D

15:30 IV 1r grup D VS 2n Grup C

SISTEMA: Es classifiquen per a la següent fase les seleccions guanyadores de cada partit.

3a Fase: Semifinals: 3 de juny

HORA PARTIT

12:00 Guanyador de la Clau II VS Guanyador de la Clau IV

13:30 Guanyador de la Clau I VS Guanyador de la Clau III

SISTEMA: Els perdedors jugaran pel tercer i quart lloc . Els guanyadors jugaran la final.

4a Fase: Semifinals: 10 de juny

HORA PARTIT

12:00 Perdedors de la fase semifinal (tercer i quart lloc )

13:30 Guanyadors de la fase semifinal (final)

CAMP DE JOC: Tram 3 Riu Túria.

Fundació Bancaixa. A través de la Copa Bancaixa Nous Ciutadans, competició esportiva que enfronta a 16 combinats internacionals, Bancaixa busca la integració dels immigrants en la nostra societat. Este col·lectiu és molt important per a Bancaixa i per això ha dissenyat productes que s’adapten a les seues necessitats. Productes que poden fer-los les coses més fàcils com ara les “Transferències al meu país” o el “ Assegurança de repatriació”. L’Obra Social de Bancaixa, on està emmarcada esta activitat, incrementa any a any el seu pressupost , aconseguint els 72 milions d’euros en el present exercici.

Açò suposa un increment major al 24% respecte a l’any passat, i converteix l’entitat en la tercera caixa d’estalvis espanyola en fons destinats a Obra Social. Amb activitats com esta, Bancaixa pretén revertir els beneficis de la seua activitat en la societat.

Més informació : www.bancaja.es/obrasocial

La Fundació València Club de Futbol és una entitat sense ànim de lucre la missió de la qual consisteix a desenvolupar projectes esportius, socials i culturals amb la finalitat del bé comú. Els beneficiaris d’esta missió són des de la societat valenciana en general fins a l’aficionat valencianista en particular, i el motor de l’acció, l’enorme força dinàmica d’atracció que té el futbol en general i el València C.F. en particular. Per tot això, la Fundació VCF treballa per i per a: la difusió en tot el món del que representa el Club; el foment del vessant educatiu de l’esport base i el planter ; la promoció de l’esport amateur i la cultura; l’agraïment al suport i sentiment del valencianisme, i el cultiu de la convivència i solidaritat ciutadanes.

“No sols futbol… perquè tenim un compromís amb la societat” www.fundacionvalenciacf.org