Tahina-Can Bancaixa traslladarà 60 jóvens al cor de l’Amazones

60 jóvens de tot Espanya han sigut seleccionats per viatjar el pròxim 8 de setembre a l’Equador en l’Expedició Tahina-Can Bancaixa 2009.

Els jóvens expedicionaris, triats entre totes les llicenciatures i universitats espanyoles, viuran durant 10 dies un viatge ple d’aventura, exploració i aprenentatge. Recorreran les excel·lències i els entorns més característics del país sud-americà, amb un itinerari que va des del més alt de la serra andina fins al fons de la selva amazònica.

Entre les principals activitats que faran els universitaris, destaca el viatge per terres equatorianes amb ‘La Nariz del Diablo’, el ferrocarril més alt i perillós del món. Una obra mestra d’enginyeria ferroviària construïda l’any 1899, que avança en zig-zag per dins de la roca, que supera les dificultats naturals i els penya-segats, i que ofereix als passatgers vistes espectaculars de la vall central andina i de l’”avinguda dels volcans”.

L’Expedició Tahina-Can Bancaixa també visitarà el parc Natural del Cotopaxi, recinte que acull un gran nombre de volcans i pertorbacions muntanyoses. L’atractiu principal de la zona resideix, precisament, en el volcà Cotopaxi, de 5.897 metres d’altura i que el converteixen en un dels cràters en actiu més alts del món, i que els expedicionaris tindran l’oportunitat i el repte d’ascendir.

El procés de selecció dels participants en aquesta aventura ha sigut dut a terme per un jurat integrat per professors i experts, els quals han tingut en consideració aspectes com les motivacions personals exposades per cada un dels interessats, l’expedient acadèmic, els mèrits formatius de la seua trajectòria, així com altres indicadors d’interés en relació amb les característiques de l’activitat.

L’expedició Tahina-Can Bancaixa, que amb aquesta edició compleix cinc anys d’existència, és una iniciativa de Bancaixa i del Gabinet de Comunicació i Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona, que té l’objectiu de fomentar l’interés de la comunitat educativa universitària per la cultura i els costums hispanoamericans. En les quatre edicions anteriors, l’Expedició Tahina-Can ha acostat nombrosos universitaris a l’Amèrica Llatina, i els ha permés conéixer les realitats socioculturals d’aquests països i, posteriorment, reflectir-ho en treballs de caire periodístic, tant en formats radiofònics, com també televisius, escrits i digitals.