Bancaixa presenta el concert tradicional Ronda a la Verge

Bancaixa organitza la tradicional Ronda a la Verge dilluns que ve, 11 de maig, a les 20.30 hores a la Plaça de la Mare de Déu, homenatge musical amb què culminen els festejos en honor a la Mare de Déu dels Desemparats.

La celebració, d’entrada gratuïta, estarà dirigida per Pablo Sánchez Torrella i comptarà amb la participació de l’Orfeó Valencià Navarro Reverter, de la Banda Municipal de València, de l’ Escolania de la Reial Basílica de Nostra Senyora dels Desemparats i del Grup de Danses Alimara.

La Ronda a la Verge 2009 tindrà com a solistes la soprano Paloma Chiner i el tenor Vicente Ombuena que interpretaran València Canta i l’Himne Regional de José Serrano i, l’Himne de la Coronació de Luis Romeu, amb la Banda Municipal de València, l’Orfeó Valencià Navarro Reverter i l’Escolania de l a Reial Basílica de Nostra Senyora dels Desemparats. Per la seua banda, l’Escolania de la Reial Basílica de Nostra Senyora dels Desemparats interpretarà també les peces Maria ergo, obra d’autor anònim pertanyent al Cançoner de Gandia i, ¡Oh, Virgen! de Francisco Guerrero. I el Grup de Danses Alimara ballarà la Malaguenya de Mutxamel (l’Alacantí), la Jota de Relleu (la Marina Baixa) i L’u del Tio Mariano (la Costera). Finalment, l’Orfeó Valencià Navarro Reverter interpretarà Ave Maria de Tomás L. de Victoria i, Bogoroditze Dievo (Ave Maria).

La Ronda a la Verge és un espectacle de tradició i folklore valencià que aconsegueix, en cada edició, superar la qualitat de la seua programació i el nombre d’assistents.