Activitat

4 Desembre 2020
Centre
Fundació Bancaixa
Plaça de Tetuan, 23,València (Valencia)
Horari

20 h

Tarifes
  • 2 euros.
  • Venda en taquilla a partir del dimarts de la mateixa setmana del concert, a partir de les 17 h.
  • És imprescindible la presentació d'aquesta entrada per a accedir al concert.
  • Màxim: 10 entrades per persona.
    No s'admetran devolucions o canvis d'entrades.
  • L'accés al recinte es pot realitzar a partir de les 19.45 h.
  • Una vegada iniciat el concert no es permet l'accés a la sala.
  • No està permés l'accés al recinte amb menjar, beguda ni qualsevol tipus d'objecte que es considere perillós
  • L'Organització de l'esdeveniment no es fa responsable de les entrades no adquirides en el punt de venda oficial.
  • Els concerts es desenvoluparan amb totes les mesures de seguretat que requereix la situació actual.
  • És obligatori l'ús de màscara durant tot el concert.

Fundació Bancaixa ofereix el pròxim divendres 4 de desembre un concert a càrrec Quintet Furiant, formació composta per Javier Monsalve al piano; María Estela i Diego Oliva al violí; Miguel López a la viola; i Pablo Cabrera al violoncel. El grup interpretarà el Quintet per a Piano n°2 en La major, Op. 81, de A. Dvorak; i el Quintet per a Piano en El Mi bemol major, Op. 44, de R. Schumann.

L’actuació forma part del cicle Concerts a la Fundació, que compta amb el patrocini de Pavasal i la participació de Fundació Eutherpe i el campus de Berklee a València.

El Quintet Furiant naix en la Universitat Alfonso X El Sabio l’any 2017 sota la tutela del violoncel·lista Iván Siso Calvo. Han realitzat concerts en diferents llocs del panorama nacional com l’Auditori de la Facultat de Música i Arts Escèniques de la Universitat Alfons X El Savi, el Consell General del Notariat a Madrid i la Sala Eutherpe a Lleó. A més, han complementat la seua formació cambrística amb mestres com Benedicte Palko i l’assistent de Celibidache, Konrad von Abel.

Javier Monsalve (piano) comença a estudiar piano als 7 anys, finalitzant en el Conservatori Professional de Música de Majadahonda amb el Premi de Fi de Grau de Piano i Matrícula d’Honor en Acompanyament, Música de Cambra, Composició i Història de la Música. Ha rebut classes de mestres com Miguel Ituarte, Ana Guijarro, Elena Orovio i Benedicte Palko, entre altres. Ha tocat en diferents escenaris del territori nacional, és director d’un cor d’estudiants universitaris i ha compost obres per a cor així com per a orquestra.

María Estela (violí) comença els seus estudis de violí en el Conservatori Manuel Carra de Málaga als 8 anys amb mestres com Javier Claudio Portales i Sofía López Prats. A més, ha participat en cursos i masterclass amb Jesús Reina, Agustìn León Llaura, Alex García, Raquel Castro, Keiko Wataya o Simon Fischer, entre altres. Ha rebut diversos premis en els últims anys, com el segon premi en el Concurs Nacional ‘Ángeles Reina’ o el primer premi en el Concurs de Interpretació ‘José Salinas’ (2017). Ha gravat tres CDs amb el Projecte Orquestral Promúsica de Málaga, participant en algunes obres com a solista.

Diego Oliva (violí) realitza els seus estudis en el Conservatori Professional de Música de Amaniel finalitzant-los sota la tutela del mestre Alfredo García Serrano, amb qui continua la seua formació en la Universitat Alfons X el Savi obtenint el Grau en Interpretació de Música Clàssica en 2018. Durant aquests anys ha rebut masterclasses dels mestres Noah Bendix-Balgley, Min Kyun Kim, Frederike Saejks, Grigory Kalinovsky, Jesús Reina, Oliver Wille, Raquel Castro i Yuval Gotlibovich. Actualment és membre de l’Orquestra Jove d’Extremadura i membre col·laborador convidat de la Orquestra de Cambra de Mallorca sota la direcció del mestre Bernat Quetglas.

Miguel López (viola) inicia els seus estudis en el Conservatori Professional de Música Joaquín Turina de Madrid amb la professora Alicia Calabuig. Ha sigut membre de la Jove Orquestra Lleonesa (JOL) i ha col·laborat en les classes Magistrals per a pianistes, directors i JOL, impartides pels mestres Bruno Aprea i Joaquín Soriano. Ha participat en diverses ocasions en l’Acadèmia Internacional de Música i Dansa Fòrum Musikae, on va realitzar classes magistrals amb els mestres Ashan Pillai i Joaquín Riquelme.

Pablo Cabrera (violoncel) comença els seus estudis musicals als 9 anys d’edat en el Conservatori Narcís Yepes de Lorca. Ha realitzat diversos cursos de perfeccionament en violoncel i música de cambra amb mestres com María Casado, Iván Siso, Emil Rovner, Beatriz Blanco, Benedicte Palko i Konrad von Abel. En 2013 obté el 3r premi en l’II Concurs de la Comarca dels Vélez. És membre de l’Orquestra Simfònica de la Universitat Alfons X el Savi i de l’Orquestra Simfònica de Joventuts Musicals del Guadalentín. Ha realitzat nombrosos concerts dins del panorama regional i nacional.

El concert tindrà lloc el divendres 4 de desembre a les 20 hores en la sala d’actes de la Fundació Bancaixa (C/ General Tovar, 3). L’actuació es realitzarà amb un aforament reduït al 50% en el marc de les mesures de seguretat i preventives implantades per la pandèmia sanitària.

Fotos