Activitat

Dia Internacional dels Museus

Accés gratuït el 18 de maig a l'exposició ‘Art belga’.
18 Maig 2023
Centre
Fundació Bancaixa
Plaça de Tetuan, 23,València (Valencia)

Amb motiu de la celebració del Dia Internacional dels Museus d’aquest any 2023, la Fundació Bancaixa ofereix l’oportunitat d’accedir gratuïtament el pròxim 18 de maig a l’exposició Art belga. De l’impressionisme a Magritte. Musée d’Ixelles, que ofereix un complet i singular panorama de les principals tendències pictòriques desenvolupades a Bèlgica des de finals del segle XIX fins a mitjan segle XX.

L’exposició, que compta amb la col·laboració del museu de Brussel·les i el Museu Carmen Thyssen Màlaga, proposa un recorregut pel millor art modern belga a través de 77 obres de 53 artistes, entre els quals destaquen noms tan reconeguts com James Ensor, René Magritte o Paul Delvaux, que conviuen amb altres grans creadors belgues com Jan Toorop, Émile Claus, Anna Boch, Fernand Khnopff, Léon Spilliaert o Jos Albert, entre molts altres.

La mostra reflecteix l’evolució artística a Bèlgica que va del realisme al surrealisme, passant per les avantguardes pròpies desenvolupades en aquest període de cerca de modernitat i en el qual l’art belga va destacar per la seua llibertat creativa, color enlluernador i les seues atmosferes enigmàtiques.

L’exposició es podrà visitar de manera gratuïta el dijous 18 de maig, de 10 a 14 h i de 16.30 a 20.30 h en la seu de la Fundació Bancaixa a València (Plaza Tetuan, 23).