Activitat

Del 30/11/2023 al 18/02/2024
Centre
Fundació Bancaixa
Plaça de Tetuan, 23,València (Valencia)
Horari

De dimarts a diumenge: de 10 a 14 i de 16.30 a 20.30 hores.

Dilluns tancat, excepte festiu i vespra de festiu.

Tarifes

Entrada lliure.

Fundació Bancaixa, amb la col·laboració de CaixaBank, presenta l’exposició Una lectura, vint interpretacions, realitzada per persones amb diversitat funcional de 20 centres de València que han creat les seues pròpies obres d’art inspirades per l’obra de l’artista internacional Manolo Valdés. L’exposició forma part de les activitats desenvolupades en el marc de la 14a Setmana D-Capacitat, celebrada al voltant del Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat.

La mostra reuneix vint escultures que versionen l’obra Cabeza V, de Valdés, pertanyent als fons artístics de la Fundació Bancaixa. Els prop de 200 participants de les diferents entitats han creat les seues obres utilitzant com a base el poliestiré i, a més, han aprofundit en l’origen de la peça, que Valdés va concebre com una lectura del retrat que Matisse va fer en 1936 de Dorothy Paley, coneguda editora de moda retratada pel pintor francés en moltes ocasions.

La iniciativa, a més de generar un espai de creativitat en els propis centres, ha fomentat aspectes com la psicomotricitat fina, la imaginació, l’autonomia, el treball en equip o l’autoestima.

Els autors d’aquestes peces pertanyen als centres CO La Torre, COM Gravador Plans, Fundació Espurna, Escoles San José, CO Nou Renàixer, Taller Món Gran, Cuidiscap, Associació MOU-ET, PFQB d’IES Orriols, Residència Les Sorts, CO Koynós, Fundació Asindown, CO Tola, CO Praga, AFAV, COM Isabel de Villena, CO Luz Verde, IVASS Cullera, Centre de Dia El Cabanyal (Creu Roja) i la Fundació Stella Maris.

Fotos