Activitat

13 Gener 2023
Centre
Fundació Bancaixa
Plaça de Tetuan, 23,València (Valencia)
Horari

Tarifes

4 €

• Venda en la taquilla (Plaza Tetuan, 23. València) des del dimarts 10 de gener a partir de les 17 hores.
  • És imprescindible la presentació de l’entrada per a accedir al concert.
  • Màxim: 6 entrades per persona.
  • No s’admetran devolucions o canvis d’entrades.
  • L’accés al recinte es realitzarà a partir de les 19.45 hores.
  • Una vegada iniciat el concert no es permet l’accés a la sala.
  • No està permés l’accés al recinte amb menjar, beguda ni qualsevol tipus d’objecte que es considere perillós.
  • L’organització de l’esdeveniment no es fa responsable de les entrades no adquirides en el punt de venda oficial.

Fundació Bancaixa ofereix divendres que ve 13 de gener, dins del cicle Concerts a la Fundació i amb la col·laboració de Pavasal, un concert d’òpera i sarsuela. De la mà de la soprano Carmen Avivar i el tenor Eduardo Sandoval, amb José Ramón Martín al piano, el concert rendeix un homenatge a la soprano Ana María Sánchez, morta al setembre de 2022.

El programa ofereix un recorregut per l’òpera francesa i inclou alguns moments imprescindibles en l’obra musical de Verdi i Puccini, compositors en els quals la soprano alacantina va deixar memorables interpretacions sobre els escenaris amb l’imperible magisteri del seu cant. En el repertori, els músics interpretaran peces de Charpentier, Meyerbeer, Bizet, Puccini,Verdi, Moreno Torroba, Serrano i Penella.

Carmen Avivar va estudiar cant en el conservatori Superior de Música Joaquín Rodrigo de València. Al llarg de la seua carrera ha cantat en els tallers d’òpera del Palau de la Música de València i ha rebut guardons com el Premi Especial per a Cantants Espanyols en el Concurs Internacional Francisco Viñas 2004, i el reconeixement en el Concurs Mirna Lacambra 2003, on va debutar en l’òpera Lucia di Lammermoor de Gaetano Donizetti, al costat de la Orqueta del Vallés i sota la direcció del mestre Alberto Argudo. És membre del Cor de la Generalitat Valenciana des del 2002, on ha actuat també com a solista en diverses ocasions. En 2017 va cantar en TVE en els Premis Max sota la direcció de l’actor i escenògraf Joan Font i ha participat en xicotetes intervencions com a solista en el Palau de les Arts Reina Sofia en òperes com Boris Godunov, Turandot, Luisa Fernanda, El Gato Montés, Madame Butterfly o El Barberillo de Lavapiés, entre altres obres. Abasta diversos gèneres i estils des del Renaixement, Barroc, Clàssic, Romàntic i Contemporani. Recentment cursa un Màster d’investigació Musical en el CSMV.

Eduardo Sandoval estudia en el Conservatori Superior de València amb A.L. Chova. Completa la seua formació amb cantants com a E. Obratsova, M. Olivero, A. Fondary i V. Galouzine. Realitza el seu debut escènic amb Los Cuentos de Hoffmann en el Palau de la Música de València, dirigit per Kamal Khan, l’any 1998. A partir de llavors desenvolupa una intensa carrera com a tenor líric, però a poc a poc la seua veu evoluciona cap a la tessitura de tenor líric-spinto, consolidant-se com a tal en 2012, quan incorpora el personatge de Manrico en El Trovatore de Verdi. Recentment ha fet el seu debut a Itàlia en Don José de Carmen en el teatre Politeama en Catanzaro, i Radames d’Aida en la producció de Zeffirelli en Barcellona Pozzo di Gotto a Sicília, regió en la qual estarà en la gira del Festival d’Òpera dels teatres de Pedra Greco de Taormina i Siracusa, finalitzant en el teatre Catona de Reggio- Calàbria amb la direcció de Enrico Stinchelli. A més del repertori operístic, Sandoval aborda amb regularitat el repertori de sarsuela, l’estil de la qual domina amb brillantor i naturalitat. Fora del camp escènic, són nombroses les seues incursions en Oratoris com El Mesías de Händel amb Lazlo Heltay; el Réquiem de Mozart i El Canto de los Bosques de Xostakóvitx amb Cristóbal Soler en el Palau de la Música de València; el Réquiem de Verdi a l’Auditori Nacional dirigit per Yuri Nasushukin. En el repertori simfònic destaca el De Profundis de A. Blanquer i Las Campañas de Rachmaninoff amb l’Orquestra d’RTVE. Recentment ha cantat a l’Auditori de Zaragoza Das Lied von der Erde de Mahler dirigit per Miguel Romea i amb l’Orquestra de Cambra de Saragossa.

José Ramón Martín ingressa amb 8 anys en l’Escolania de València, on inicia els seus estudis de cant, piano, violí i òrgan. Posteriorment estudia piano en el conservatori amb R. Roca i M. Monreal, rebent consells de G. González. Ha rebut el primer premi del Concurs Mestre Serrà cinc vegades consecutives, el primer premi del Concurs Nacional Ciutat de la Línia i el primer premi del Concurs Nacional José Roca. S’ha especialitzat com repertorista treballant amb mestres com Zabala, Sallman o Rieger, entre altres. Completa la seua formació com repertorista i director musical en el Centre de Perfeccionament Plácido Domingo, on aconsegueix la seua plaça com a pianista i director assistent en el Palau de les Arts Reina Sofia i on col·labora amb mestres com Maazel, Zedda o Mehta. Participa amb l’Orquestra de la C. Valenciana abordant el repertori simfònic al piano, així com els continus al clavicémbalo o fortepiano en funcions. En 2016 debuta com a director musical al capdavant de la OCV i en 2017 dirigeix el Carnaval de los animales. Aqueix mateix any llança el projecte artístic de Matisse Club, compaginant la seua activitat concertística amb incursions a altres músiques com el jazz, blues, R&B, worldmusic o tango.

Fotos