Activitat

Del 03/02/2021 al 30/05/2021
Centre
Fundació Bancaixa
Plaça de Tetuan, 23,València (Valencia)

Fundació Bancaixa reprén els seus tallers didàctics i ho fa amb una proposta que gira entorn de l’exposició Sorolla. Femení plural, una mostra que recull la presència de la figura femenina en l’obra de Sorolla i mostra els diferents rols de la dona de finals del segle XIX i principis del segle XX.

L’objectiu d’aquest taller és acostar de manera lúdica i amena l’art i la cultura als alumnes de primària, secundària i batxiller. Un objectiu prioritari en l’activitat de la Fundació Bancaixa i que, adaptant-se a la nova situació, manté mitjançant la realització d’aquest taller.

El taller contempla dues activitats diferents:

a) Una visita dialogada a l’exposició en la qual els alumnes i alumnes realitzen un recorregut per la sala a través d’una gymkhana amb regles, enigmes, pistes i problemes que els participants hauran de resoldre, guiats i acompanyats per les monitores del taller i el/la docent que acudisca amb ells. S’introduirà als alumnes en la tècnica, estil i filosofia de l’artista i, a més, es potenciaran aspectes com la imaginació, la cooperació i la creativitat. Durant l’activitat no es manipularan materials i es desenvoluparà al complet a la sala d’exposició, garantint les mesures de seguretat i higiene que requereix la situació actual.

b) Un taller virtual en el qual els participants crearan el seu propi personatge mitjançant un avatar i s’endinsaran en una exposició virtual. Un recorregut digital en el qual podran acostar-se a quadres, localitzar objectes amagats i descobrir els misteris que tanca l’art. L’activitat es desenvoluparà des dels propis centres escolars i comptarà amb la guia i conducció de les monitores del taller, que es podran connectar a la mateixa hora que els alumnes per a tutoritzar la sessió.

L’activitat és totalment gratuïta i es pot realitzar tant en castellà com en valencià.

Té una duració d’una hora i es realitza de dilluns a divendres en dues sessions, una a les 10 h. i una altra a les 11 h.

Les reserves es poden realitzar a través de l’email talleresescolares@fundacionbancaja.es o trucant al telèfon 695 591 428.

Es recomana no acudir amb bosses ni motxilles per a evitar objectes dins de la sala. L’ús de màscara és obligatori.

Fotos

Vídeos