Activitat

Del 02/10/2023 al 24/01/2024
Centre
Fundació Bancaixa
Plaça de Tetuan, 23,València (Valencia)
Horari

De dilluns a dimecres: a les 10 i a les 11.30 h.

Tarifes

Activitat gratuïta.

Dins del seu programa de mediació cultural i artística, la Fundació Bancaixa presenta una nova edició dels seus tallers didàctics, que tenen com a objectiu acostar de manera lúdica i amena l’art i la cultura als alumnes d’infantil, primària, secundària i batxiller. En aquesta edició, els tallers estan vinculats a la mostra Antonio Saura. Essencial, que ofereix un complet recorregut per la trajectòria de l’artista al llarg de sis dècades i pels universos temàtics que van donar forma a la seva reconeguda iconografia artística.

La dinàmica del taller es desenvolupa en dues parts.

D’una banda, els escolars realitzen una visita dialogada a l’exposició, on veuen el conjunt de 87 obres integrants de l’exposició que revisa el llegat d’Antonio Saura a través de pintures, dibuixos i obra gràfica, datats entre 1948 i 1997, que es presenten acompanyats d’alguns dels seus escrits en els quals revela nombroses claus de la seva pintura. Durant la visita es comenta i es destaca la presència de la serigrafia en l’obra de l’artista, ampliant informació sobre la tècnica que permet transferir una imatge utilitzant com a suport el paper, tal com feia el mateix Saura.

L’altra part de l’activitat es desenvolupa a la sala del taller i allí els participants realitzen diferents propostes:

La primera d’elles és un taller de serigrafia en el qual els alumnes desenvolupen la seva creativitat mitjançant aquesta tècnica fent la portada del seu propi quadern de retrats. Un fotolito de l’obra Las Tres Gracias (1997) és la base sobre la qual treballen els alumnes de primària, a un color, i els de secundària, a dos colors.

La serigrafia resultant es converteix en la portada d’un quadern que els alumnes confeccionen amb paper reciclat, coles i gelosia, creant una peça en format acordió.

A continuació, cada alumne completa el seu quadern retratant la seva pròpia imatge o la dels seus companys mitjançant la projecció sobre un mirall còncau/convex, que ajuda a deformar els rostres, creant així retrats imaginaris amb llapis de grafit, gomes, ceres de colors i fragments d’imatges. Amb aquest procés s’introdueix el concepte d’automatisme per a representar la imatge i s’aborda la serie Retratos imaginarios creada per Antonio Saura. Cada participant s’emporta a casa el seu quadern personalitzat, per a continuar dibuixant si així ho desitja.

Els tallers es realitzen de dilluns a dimecres en dues sessions diàries, una a les 10 i una altra a les 11:30 h. Els grups de secundària tenen l’opció de realitzar el taller en horari de tarda, a partir de les 16:30h. Les reserves es poden realitzar a través de l’email talleresescolares@fundacionbancaja.es o en el telèfon 695 591 428. L’activitat és gratuïta i es pot realitzar tant en castellà com en valencià.

Fotos

Vídeos