Activitat

Del 04/10/2021 al 30/01/2022
Centre
Fundació Bancaixa
Plaça de Tetuan, 23,València (Valencia)

Fundació Bancaixa ofereix tallers didàctics per a escolars amb una activitat vinculada a l’exposició Joan Cardells, mostra antològica d’un dels artistes valencians clau en l’art contemporani espanyol de la segona meitat del segle XX i principis del XXI.

L’objectiu d’aquest taller és acostar de manera lúdica i amena l’art i la cultura als alumnes d’últim curs d’educació infantil, primària, secundària, i batxillerat. Una fi prioritària en l’activitat de la Fundació Bancaixa que ara s’ofereix mitjançant dues modalitats diferents: tallers presencials en la seu de la fundació a València, i tallers en línia.

De dimarts a divendres, es realitza el taller presencial en el qual els escolars visiten l’exposició per a conéixer l’obra de Cardells i, després, treballen conceptes relacionats amb la seua producció artística. En concret, els estudiants se centren en conceptes com són l’espai, volum, els límits, el pes, etc. en funció del nivell acadèmic del grup.Durant l’activitat s’aborda la tècnica del modelat, que permet reproduir de manera tridimensional una figura i estudiar l’espai que ocupa, el seu volum i límits. Per a això, entren en contacte amb materials com la plastilina o l’escaiola i hauran de mesurar, pesar i realitzar càlculs volumètrics adquirint percepcions visuals i espacials, així com posar en acció la psicomotricitat fina i gruixuda.

El taller es realitza en modalitat en línia els dilluns, permetent realitzar la proposta didàctica a aquells alumnes en els centres dels quals es mantenen mesures restrictives en els desplaçaments a causa de la pandèmia de la #Covid19. En el taller virtual, els participants creen el seu propi personatge mitjançant un avatar i s’endinsen en una exposició virtual. Un recorregut digital en el qual poden acostar-se a obres, localitzar objectes amagats i descobrir els misteris que tanca l’art. L’activitat es desenvolupa des dels propis centres escolars i compta amb la guia i conducció de les monitores del taller.

Tant l’activitat en línia com la presencial es basen en dinàmiques integradores que promouen el diàleg, l’observació, el descobriment, la curiositat, la motivació i el pensament crític.

L’activitat, en les seues dues modalitats, és gratuïta i es pot realitzar tant en castellà com en valencià.

El taller està en marxa fins el mes vinent de gener i les reserves es poden realitzar a través de l’email talleresescolares@fundacionbancaja.es o en el telèfon 695 591 428.

Fotos

Vídeos