Activitat

Del 10/01/2023 al 05/04/2023
Centre
Fundació Bancaixa
Plaça de Tetuan, 23,València (Valencia)
Horari

De dimecres a divendres: a les 10 i a les 11.30 h

Tarifes

Activitat Gratuïta

Dins del seu programa de mediació cultural i artista, la Fundació Bancaixa presenta una nova edició dels seus tallers didàctics de temàtica artística, que tenen com a objectiu acostar de manera lúdica i amena l’art i la cultura als alumnes d’infantil, primària, secundària i batxiller. En esta edició, els tallers estan vinculats a la mostra Joan Genovés, una de les retrospectives més completa i important que s’ha realitzat fins a la data de l’artista valencià, i que es pot visitar en la seu de la Fundació Bancaixa a València fins al 16 d’abril.

La dinàmica del taller es desenvolupa en dues parts:

D’una banda, els escolars realitzen una visita dialogada a l’exposició, on veuen i comenten l’obra de Joan Genovés al llarg de sis dècades de producció, des dels anys 60 fins a la seua defunció al maig de 2020. Una visita en la qual, a més de conéixer l’autor i la seua obra, es reflexiona sobre l’individu, la societat, els canvis històrics i la relació entre identitat personal i col·lectiva.

L’altra part de l’activitat es desenvolupa a la sala del taller i allí els participants construeixen una obra col·lectiva mitjançant màquines encunyadores amb les quals obtenen la silueta d’una persona al costat del seu negatiu. La plantilla de l’encunyació s’utilitza per a estampar una silueta de la persona i personalitzar-la amb tècniques diferents, incorporant elements fruit de la imaginació, tal com feia Genovés, amb materials com a fils, plàstics, papers o caragols. A més, es realitza una altra activitat paral·lela centrada en la recreació de l’obra El Abrazo. Els professors acompanyants de cada grup poden realitzar fotos del grup d’alumnes d’esta icònica obra a manera de performance, amb l’objectiu de treballar posteriorment en classe i analitzar la distància que ens ha separat durant els últims temps, així com expressar idees i sentiments entorn d’un conflicte.

Els tallers es realitzen de dimecres a divendres en dues sessions, una a les 10 i una altra a les 11:30 h. Les reserves es poden realitzar a través de l’email talleresescolares@fundacionbancaja.es o en el telèfon 695 591 428. L’activitat és gratuïta i es pot realitzar tant en castellà com en valencià.

Fotos

Vídeos