Activitat

Tallers didàctics per a escolars. Paisatge a la vista!

Del 24/02/2020 al 11/06/2020
Centre
Fundació Bancaixa
Plaça de Tetuan, 23,València (Valencia)

Fundació Bancaixa ofereix de febrer a juny de 2020 un taller didàctic gratuït per a escolars vinculat a l’exposició Paradisos. Impressionisme europeu i americà. Col·lecció Carmen Thyssen-Bornemisza, una proposta que recorre la representació del paisatge en l’art dónes de finals del segle XIX fins a mitjan segle XX amb una selecció d’obres de la col·lecció de Carmen Thyssen entre els quals figuren noms clau de l’impressionisme com Claude Monet, Camille Pissarro o Paul Gauguin.

L’activitat és gratuïta i està dirigida a cursos de primària, secundària, batxiller i últim curs d’infantil. Te una duració d’una hora i mitja i és realitza de dilluns a dijous en dues sessions, una als 10 h i una altra als 11.30 h.

La proposta didàctica inclou una visita dialogada a l’exposició i activitats basades en els obres exposades en el muntatge i centrades en el paisatge dónes del punt de vista geogràfic, com l’extensió de terreny que veiem; artístic, com la representació gràfica d’aqueix terreny; i sonor, com l’ambient sonor que l’embolica.

És realitzaran els següents activitats:

1. Per a segon cicle de primària i secundària. És crearà un diorama geogràfic a escala i una vídeo-creació amb paisatge sonor. Amb una càmera endoscòpica, dispositiu mòbil o Tauleta i aplicacions d’edició de vídeo i àudio, els alumnes crearen en grup un paisatge (amb blocs d’assot i diferents materials) i el gravaren per a després visionar-el.

2. Per a infantil i primer cicle de primària. És crearà un mural paisatgístic amb Tape Art. Partint d’elements extrets dels obres presents en l’exposició, és crearà un nou paisatge amb washi tape sobre els parets, que estaran pintades amb pintura de pissarra.

Els grups poden ser de 30 alumnes com a màxim (consultar en cas de ser grups més amplis). Les reserves és poden realitzar a través del correu electrònic talleresescolares@fundacionbancaja.es o trucant al telèfon 695 591 428.

Fotos