Activitat

Del 02/10/2023 al 25/01/2024
Centre
Fundació Bancaixa
Plaça de Tetuan, 23,València (Valencia)
Horari

De dilluns a dijous: a les 10 i a les 11.30 h.

Tarifes

Activitat gratuïta.

La Fundació Bancaixa, amb la col·laboració de CaixaBank, presenta una nova edició dels seus tallers socials que promouen la integració social a través de l’art de dos col·lectius prioritaris en el seu programa de mediació cultural i artística: persones amb diversitat funcional i persones en risc d’exclusió social.

En esta edició, els tallers estan vinculats a la mostra Antonio Saura. Essencial, que ofereix un complet recorregut per la trajectòria de l’artista al llarg de sis dècades i pels universos temàtics que van donar forma a la seua reconeguda iconografia artística. En un recorregut per 87 obres es revisa el llegat d’Antonio Saura a través de pintures, dibuixos i obra gràfica, datats entre 1948 i 1997, que es presenten acompanyats d’alguns dels seus escrits en els quals revela nombroses claus de la seua pintura.

Les persones amb diversitat funcional treballen en el taller amb la sèrie Cabezas, aprofundint en els conceptes d’espai i ús de la taca negra característics de l’obra de Saura. Sobre la portada d’una llibreta, cada participant treballa en un fons a base de colors clars i posteriorment dibuixa la trama dels Caps de Saura amb plumillas i pinzells. Amb el resultat final, cada tallerista es queda amb la seua llibreta personalitzada, que pot completar com desitge.

Els col·lectius en risc d’exclusió aborden el treball en el taller inspirats per la sèrie de Saura El perro de Goya, un conjunt de quatre litografies basades en la cèlebre obra del pintor aragonés. Amb témperas sòlides de colors primitius (negre, gris i ocre) treballen sobre un suport de cartó i, més tard, situen la silueta del gos amb un encuny que marca el seu contorn, personalitzat després per cada participant amb plumillas de tinta negra de diferents gruixos. Finalitzat el treball, es descobreix que el suport és la portada d’un quadern de 36 fulles que serveix com a nou espai de creació pictòrica i literària, fent així un homenatge a la doble faceta creativa d’Antonio Saura com a pintor i escriptor.

Al costat d’aquestes activitats, el taller es converteix en l’espai per a una obra col·lectiva en la qual els participants de cada grup, al costat dels seus monitors i acompanyants, realitzen un retrat sobre cartó que col·loquen en la paret de la sala, generant una obra permanent i col·lectiva que remet als gèneres acumulatius de Saura. La peça es convertirà en l’obra que dona la benvinguda en el taller a cada participant, emulant així la unió entre la personalitat única de cadascun d’ells i la capacitat col·lectiva de crear.

Els tallers es realitzen de dilluns a dijous en dues sessions, una a les 10 i una altra a les 11:30h. Existeix la possibilitat de realitzar l’activitat en horari de vesprada, a partir de les 16:30h. Les reserves es poden realitzar a través de l’email talleressociales@fundacionbancaja.es o en el telèfon 963 813 993. L’activitat és gratuïta i es pot realitzar tant en castellà com en valencià.

Fotos

Vídeos