Activitat

Del 13/10/2021 al 30/01/2022
Centre
Fundació Bancaixa
Plaça de Tetuan, 23,València (Valencia)

La Fundació Bancaixa i CaixaBank promouen la integració social de persones en risc d’exclusió a través del seu programa de tallers socials vinculat a l’exposició Joan Cardells, mostra antològica d’un dels artistes valencians clau en l’art contemporani espanyol de la segona meitat del segle XX i principis del XXI.

Estos tallers, que es realitzen de dimarts a divendres als matins, es dirigeixen a persones amb talp mena de diversitat funcional i a col·lectius vulnerables, i tenen com a objectiu estimular la imaginació, l’autoestima, el coneixement i la psicomotricitat, a més d’oferir espais d’oci cultural a persones que habitualment no tenen contacte amb aquests entorns.

En concret, el taller MotivArte es dirigeix a joves i persones en situació de risc que, durant el taller, realitzen una visita guiada a l’exposició i treballen amb l’obra de Cardells C-4, de 2006, que representa patrons de les diferents parts d’una jaqueta o uns pantalons. Els participants creen versions d’aqueixa peça utilitzant el cartó com a element principal. A partir d’una base llisa, se superposen peces de cartó ondulat gris a manera de plecs i es tallen els trossos combinant les formes i la direcció dels plecs. Finalment, es retalla el sobrant i es col·loca un peu en la part de darrere a manera d’escultura vertical.

Per part seua, en el taller ApropiArte – destinat a persones amb diversitat funcional- es treballa l’obra R-824, de 1991, entre altres. Els participants utilitzen el grafit per a, a partir d’un paper buit, construir una escena que anirà sorgint en fregar. Les plantilles per a desenvolupar aquest treball s’han creat amb una impressora làser que ha creat les línies en volum d’algunes de les obres presents en la mostra. Sobre les plantilles se superposa paper kraft i es fixa en el marc. En fregar el grafit, s’aconsegueix l’acabat metal·litzat fosc de les obres de Cardells. El treball en el taller es completa amb una visita guiada a l’exposició.

Totes dues activitats compleixen amb totes les mesures de prevenció i seguretat que requereix la situació sanitària actual, com l’ús de màscares, la garantia de la distància interpersonal mitjançant la instal·lació de pantalles transparents homologades, el control d’aforament amb grups reduïts i la disposició de tot el material d’ús individual i lliurament del treball final en una bossa personalitzada i prèviament higienitzada.

Les reserves es poden realitzar a través de l’email talleressociales@fundacionbancaja.es o trucant al telèfon 963 813 993.

Fotos

Vídeos