Activitat

Del 10/01/2023 al 05/04/2023
Centre
Fundació Bancaixa
Plaça de Tetuan, 23,València (Valencia)
Horari

De dimarts a divendres: a les 10 i a les 11.30 h

La Fundació Bancaixa, amb la col·laboració de CaixaBank, presenta una nova edició dels seus tallers socials que promouen la integració social a través de l’art de dos col·lectius prioritaris en el seu programa de mediació cultural i artística: persones amb diversitat funcional i persones en risc d’exclusió social.

En esta edició, els tallers estan vinculats a la mostra Joan Genovés, una de les retrospectives més completa i important que s’ha realitzat fins a la data de l’artista valencià, i que es pot visitar en la seu de la Fundació Bancaixa a València fins al 16 d’abril.

El treball dels participants en el taller es basa en l’obra inacabada en la qual estava treballant Genovés abans de la seua mort en 2020 i que es presenta per primera vegada en esta exposició.

El col·lectiu de persones en risc d’exclusió social treballa sobe una taula circular en la qual, utilitzant senzills materials com a retoladors negres i pasta moldeadora, realitzaran la seua versió personal de l’obra de Genovés, protagonitzada per una multitud de personatges anònims.

El col·lectiu de persones amb diversitat funcional treballa detalladament les figures que componen el llenç de Genovés, aportant-los volum i incorporant objectes trobats com feia l’artista.

A més de l’obra pròpia que crea cada participant en el taller i que s’emporta a la seua casa al final de l’activitat, tots ells realitzaran una peça col·lectiva sobre una de les parets de la sala del taller en la qual mitjançant corporis, pintura i objectes trobats personalitzaran les xicotetes figures habituals en els llenços de Genovés i aniran deixant la seua empremta en aquesta obra col·lectiva.

Després de l’activitat pràctica, els assistents realitzen una visita a l’exposició de Genovés guiats per l’equip de mediació de la Fundació Bancaixa i per voluntaris del Centre Ocupacional Llum Verda de València.

L’activitat és gratuïta i es pot realitzar tant en castellà com en valencià.

Les reserves es poden realitzar a través de l’email talleressociales@fundacionbancaja.es o trucant al telèfon 963 813 993.

Fotos

Vídeos