Activitat

Del 08/03/2022 al 03/06/2022
Centre
Fundació Bancaixa
Plaça de Tetuan, 23,València (Valencia)

La Fundació Bancaixa i CaixaBank promouen la integració de persones amb diversitat funcional i col·lectius en risc d’exclusió social a través del seu programa de tallers socials vinculats a l’exposició Sanleón. Retrospectiva 1990-2021, la mostra més extensa realitzada fins a la data de l’artista valencià José Sanleón.

Aquests tallers, que es realitzen de dimarts a divendres als matins, es dirigeixen a persones amb tot tipus de diversitat funcional i a col·lectius vulnerables, i tenen com a objectiu estimular la imaginació, l’autoestima, el coneixement i la psicomotricitat, a més d’oferir espais d’oci cultural a persones que habitualment no tenen contacte amb aquests entorns.

En concret, el taller MotivArte es dirigeix a joves i persones en situació de risc que, durant el taller, realitzen una visita guiada a l’exposició i treballen les obres de paisatges de Sanleón, en concret la peça Territori (2000). El suport que usen és una bossa de roba negra, que després del treball es convertirà en una bossa-obra. Durant l’activitat configuren el seu particular paisatge amb l’ajuda d’unes plantilles i amb uns retoladors per a tèxtil com a aliats. En finalitzar, cada participant s’emportarà la seua bossa, que serà una obra única, cap altra igual.

Per la seua part, en el taller ApropiArte -destinat a persones amb diversitat funcional- es treballa les obres Laberint (2021) i Labyrinthus Hic Hàbitat Minotaurus (1990) i també empren com a suport una bossa de roba negra. Cada persona dissenyarà mitjançant corredors el seu propi laberint, que es transferirà a la bossa usant pintura acrílica. Cadascun dels laberints creats serà diferent i els participants se l’emportaran amb si en la seua original bossa de roba. El treball en el taller es completa amb una visita guiada a l’exposició.

Tant en el taller MotivArte com ApropiArte es realitza també una activitat en grup basada en l’obra Paisatge de Tete (1999). En ella, a través de la creació de la part d’un mapa, es plantejaran la idea de viatge i de lloc de destinació, on els hauria agradat viatjar durant l’època del confinament, quan no es podia. En finalitzar totes les sessions dels tallers s’haurà compost entre tots els participants un mapa d’un lloc imaginari, aqueix lloc al qual ens haguera agradat viatjar.

Totes dues activitats compleixen amb totes les mesures de prevenció i seguretat que requereix la situació sanitària actual, com l’ús de màscares, la garantia de la distància interpersonal mitjançant la instal·lació de pantalles transparents homologades, el control d’aforament amb grups reduïts i la disposició de tot el material d’ús individual i lliurament del treball final en una bossa personalitzada i prèviament higienitzada.

Les reserves es poden realitzar a través de l’email talleressociales@fundacionbancaja.es o trucant al telèfon 963 813 993.

Fotos

Vídeos