Activitat

Del 05/04/2024 al 08/09/2024
Centre
Fundació Bancaixa
Plaça de Tetuan, 23,València (Valencia)

L’exposició El Paso revisa la decisiva aportació d’este grup artístic a la renovació de l’art espanyol a la fi dels anys 50 en el segle XX.

La mostra reuneix 72 obres dels deu artistes integrants del grup: Rafael Canogar, Martín Chirino, Luis Feito, Juana Francés, Manuel Millars, Manuel Rivera, Antonio Saura, Pablo Serrano, Antonio Suárez i Manuel Viola. Un conjunt que, prop de 70 anys després de la seua constitució, constitueix un dels projectes més rellevants fins a la data en l’exhibició de l’obra d’aquest col·lectiu artístic, que va suposar una revolució en l’ensopit panorama creatiu espanyol de l’època.

La Fundació Bancaixa ofereix l’oportunitat de descobrir esta exposició amb detall a través del seu servei de visites comentades. Acompanyats pel guia, els visitants recorren pas a pas les obres, que se centren en els anys d’activitat del grup des de la seua constitució en 1957 fins a la seua dissolució en 1960, revelant la plasmació plàstica de la seua inquietud creativa mentre compartien el compromís col·lectiu de trencar amb els cànons artístics imperants.

Públic general

• Duració: 50 minuts.
  • Assistència mínima de 6 persones per sessió per a la realització de l’activitat.
  • Preu: 5 € + Entrada exposició.
  • Informació i reserves: visitascomentadas@fundacionbancaja.es.

Grups

• Duració: 50 minuts.
  • Sessions: dimarts: 10 h, 11 h, 12 h, 17 h, 18 h i 19 h / dimecres: 10 h, 11 h i 12 h.
  • Aforament màxim 25 persones.
  • Informació i reserves: visitascomentadas@fundacionbancaja.es.