Activitat

Del 29/11/2023 al 04/02/2024
Centre
Fundació Bancaixa
Plaça de Tetuan, 23,València (Valencia)

L’exposició La fotografia essencial en temps de Sorolla està integrada per 61 instantànies que reflecteixen l’Espanya que va viure el pintor de la llum i que al·ludeixen a l’estreta relació que va mantindre amb aquesta disciplina.

Les fotografies pertanyen en la seua majoria a fons fotogràfics de la Hispanic Society of America en depòsit permanent en la Fundació Bancaixa, a les quals sumen algunes procedents del Museu Sorolla. En les imatges s’aprecien escenes de ciutats, monuments, costums, tradicions i personatges que deixen testimoniatge del patrimoni natural i etnogràfic de l’Espanya de finals del segle XIX i principis del XX.

La Fundació Bancaixa ofereix l’oportunitat de descobrir esta exposició amb detall a través del seu servei de visites comentades, que aprofundeix en el valor documental i antropològic que atresoren aquestes imatges de fotògrafs cèlebres de l’època com Charles Clifford, Jean Laurent, Kurt Hielscher, Anna M. Christian, Ruth Matilda Anderson, Sebastián Creuset o Rafael Garzón, entre altres.

Acompanyats pel guia, els visitants recorren pas a pas les instantànies, que reflecteixen la mirada singular amb la qual s’acosten a eixa realitat espanyola els fotògrafs coetanis a Sorolla.

Públic general

• Duració: 50 minutos.
  • Assistència mínima de 6 persones per sessió per a la realització de l’activitat.
  • Preu: 5 € + entrada exposició.
  • Informació i reserves: visitascomentadas@fundacionbancaja.es.

Grups

• Duració: 50 minuts.
  • Sessions: dimarts; 10 h, 11 h, 12 h, 17 h, 18 h y 19 h / dimecres; 10 h, 11 h y 12 h.
  • Aforament màxim 25 persones.
  • Informació i reserves: visitascomentadas@fundacionbancaja.es.