Bancaixa acosta l’obra “Switch on/Switch off” de Juan Uslé als més menuts

A fi de difondre l’art i potenciar la creativitat entre els més menuts, Bancaixa organitza tallers didàctics sobre les exposicions que organitza. En este sentit, amb motiu de la mostra Switch on/Switch off de Juan Uslé, exposada al Centre Cultural Bancaixa fins al pròxim 8 de juny, l’Entitat ha posat en marxa un taller que permet que els més xicotets descobrisquen el contingut de l’obra d’Uslé.

L’objectiu de l’activitat és fer comprendre als participants l’evolució de l’artista des de les seues obres negres i paregudes entre si, en les quals busca la repetició i l’automàtic, fins a composicions plenes de color i molt diferents, on lluita contra un estil establert.

Per a això, l’espai de l’activitat didàctica recrea el color i la foscor de les obres d’Uslé mitjançant el contrast que exerceix el color negre aplicat a parets i sòl i el gran colorit reflectit en la zona de treball. Els participants del taller es troben davant de cubetes de pintura de diferents colors i un gran paper en blanc, sobre el qual realitzen la pròpia composició d’infinits paisatges amb diferents tipus de roleus i en múltiples direccions. Una vegada acabat, els participants poden emportar-se el seu treball en una carpeta.

Les visites i tallers didàctics estan també dirigits a estudiants de cicles superiors, a centres d’educació per a adults i a altres associacions. Per a grups concertats (estudiants en edat escolar i associacions) es realitzen durant tota la setmana de 10:00 a 13:00 hores i de 16:00 a 19:00 hores. Els caps de setmana i festius la visita és lliure per a la participació familiar d’11:30 a 12:30 hores. Les reserves es poden fer de dilluns a dijous de 9:00 a 14:00 hores i de 16:00 a 19:00 hores, i els divendres de 9:00 a 14:00 hores, telefonant al 96 381 39 93.

El pressupost de l’Obra Social de Bancaixa per a 2008 aconsegueix els 83 milions d’euros, la xifra més alta destinada en la història per l’entitat financera, i suposa un 15,3% més en relació al pressupost de l’any anterior. Esta quantitat es distribuirà en tres línies d’acció fonamentals: Joves, Cultura i Desenvolupament Social.