Bancaixa centrarà la seua Obra Social en 2009 en els joves, el desenvolupament social i la cultura

El Consell d’Administració de Bancaixa ha decidit elevar a l’Assemblea General les línies generals d’actuació de l’Obra Social per a l’exercici 2009 que seguiran les directrius marcades per l’actual Pla Estratègic, que determina com a línies prioritàries les destinades a les àrees de Joves, Desenvolupament Social i Cultura.

Des de l’àrea de Joves, Bancaixa continuarà potenciant la formació dels emprenedors, mitjançant cursos online i presencials i les Càtedres Joves Emprenedors desenvolupades en col·laboració amb universitats de tot Espanya i l’objectiu de les quals és posar al servici dels universitaris diverses eines per a incrementar-ne la preparació i facilitar la seua incorporació al món laboral. Així mateix, destaquen l’àmplia oferta de beques orientades a ajudar a ampliar els estudis i experiència dels estudiants com les Beques Bancaixa Amèrica Llatina, les Beques Work and Travel o les Beques Internacionals Bancaixa.

En l’àrea de Desenvolupament Social, l’Entitat continuarà promovent la integració de col·lectius vulnerables i amb dificultats socials, potenciant les activitats dirigides als nous ciutadans i les persones majors. Entre estes destaquen la convocatòria d’Ajudes a associacions d’interés públic i social i les Ajudes de la Targeta Voluntariat, com també els Préstecs solidaris o les Setmanes Interculturals. Per a les persones majors, Bancaixa, en col·laboració amb la Creu Roja, ofereix el Sistema d’alerta per a famílies amb malalts d’Alzheimer.

Finalment, des de l’àrea de Cultura, Bancaixa continuarà acostant l’art a tota la ciutadania organitzant nombroses exposicions per tot Espanya, tant d’obra del patrimoni artístic de l’Entitat, com en col·laboració amb altres institucions i museus. En este sentit, destaca la itinerància de l’exposició Sorolla. Visió d’Espanya que en 2009 visitarà les ciutats de Madrid i Barcelona. Així mateix, recentment el president de Bancaixa, José Luis Olivas, va firmar un acord amb la Hispanic Society of America per a la cessió temporal d’un altre grup de 12 obres de Joaquim Sorolla que pertanyen a la institució.

Este conjunt d’obres no vistes mai abans a Madrid i València, s’uniran a l’exposició de Sorolla. Visió d’Espanya, al Museu del Prado des del 26 de maig fins al 6 de setembre de 2009 i posteriorment tornaran a València per tancar la itinerància de l’exposició de Joaquim Sorolla, que ampliarà l’ estada fins a gener de 2010.