Bancaixa fomenta la integració i la convivència entre cultures en la Setmana Intercultural de la Universitat de Lleida

Bancaixa i la Universitat de Lleida han presentat aquest matí la I Setmana Intercultural que porta per nom “ Migració, cultura i desenvolupament. El valor del que ens és propi”, l’objectiu de la qual és impulsar la trobada, la integració i la convivència entre diferents cultures i contribuir al procés de consolidació d’una societat plural.

Aquesta primera Setmana Intercultural presenta un extens cicle d’activitats de caire cultural, social i didàctic amb el fenomen migratori com a eix temàtic. Del 16 al 19 de febrer, s’organitzen les diferents activitats que tenen la intenció de promoure espais de trobada entre els estudiants i els nouvinguts d’altres nacionalitats, i de fomentar la convivència i eradicar possibles conductes de racisme i discriminació.

La conferència inaugural serà pronunciada per Asha Miró.

Bancaixa porta set anys col·laborant amb la normalització de la interculturalitat a través del coneixement i l’intercanvi de cultures. En la seua primera convocatòria el 2002, va col·laborar amb quatre ajuntaments de la Comunitat Valenciana, enguany són 45 les entitats que han sol·licitat la col·laboració de Bancaixa per a fer aquestes activitats. L’Entitat pretén aconseguir un coneixement profund de les altres cultures perquè només d’aquesta manera es poden potenciar valors com la tolerància o la solidaritat entre pobles.

Premsa Fundació Bancaixa