Bancaixa i Adeit impulsen la formació pràctica dels titulats universitaris en la Unió Europea

El president de Bancaixa, José Luis Olivas, i el president de la Fundació Universitat-Empresa de València (Adeit), Carlos Pascual, han firmat un conveni de col·laboració pel qual ambdues parts col·laboraran en la formació de titulats universitaris a l’estranger. L’acord permet llançar una nova edició de les “Beques Bancaixa Leonardo Adeit” que facilita als estudiants que han culminat la seua formació universitària la possibilitat de realitzar estades formatives en empreses de la Unió Europea i dins del programa Leonardo da Vinci.

L’aportació de Bancaixa a este conveni ascendeix a 315.000 euros. L’acord suposa renovar la col·laboració que Bancaixa i la Fundació Universitat-Empresa de València van iniciar l’any 2007 per impulsar la mobilitat internacional dels estudiants valencians. La nova convocatòria permetrà que 200 titulats de qualsevol universitat espanyola accedisquen a una experiència professional en empreses de la Unió Europea, aprofundir en els seus coneixements d’idiomes i la realització d’un curs d’habilitats i competències, millorant així les possibilitats d’accés al mercat laboral.

Esta tercera convocatòria elevarà a 600 el nombre de titulats universitaris que hauran completat la seua formació fora d’Espanya per mitjà de les beques Leonardo concedides per Adeit amb el suport de Bancaixa, arribant la dotació global quasi a un milió d’euros.

Impuls a la mobilitat internacional

Bancaixa té l’ajuda a la formació dels estudiants espanyols com una de les prioritats de la seua obra social. El paper de Bancaixa en el sistema universitari espanyol és rellevant, amb la seua línia d’impuls de la mobilitat internacional dels alumnes, col·laborant per pal·liar-hi el dèficit de formació fora d’Espanya amb les seues ajudes. El programa Beques Internacionals Bancaixa (BIB) es va desenvolupar l’any passat en aliança amb 50 universitats de tot el país amb un pressupost de 3,5 milions d’euros.

L’obra social de Bancaixa incideix també en l’acostament entre la universitat i les empreses mitjançant les Càtedres Bancaixa Joves Emprenedors, que impulsen el desenvolupament de l’emprenedor i la creació d’empreses des de les pròpies universitats. També ofereixen formació i fomenten la investigació de temes relacionats amb l’estudi de l’emprenedor. Són ja 40 les universitats que compten amb la Càtedra Bancaixa Joves Emprenedors, quatre de les quals a Llatinoamèrica.