Bancaixa i la Fundació Incyde de les Cambres convoquen els universitaris a la 4a edició del Concurs de Simulació Empresarial

La Fundació Incyde , de les Cambres de Comerç, i Bancaixa, en col·laboració amb el Fons Social Europeu, convoquen la quarta edició del concurs de simulació empresarial Emprén amb Bancaixa, una iniciativa dirigida als estudiants universitaris amb l’objectiu de promoure el seu acostament al món empresarial, fomentant l’esperit emprenedor.

El concurs està basat en un sistema de simulació de gestió empresarial, en el quals els participants (un mínim de dos i un màxim de cinc per equip) es converteixen en gestors d’empreses virtuals, que competeixen en el mercat. Els components dels equips han de ser de titulacions o cursar estudis distints amb l’objectiu d’aprendre els criteris de cooperació i aprofitament de sinergies en l’empresa. El concurs planteja als equip una sèrie d’escenaris socioeconòmics, en els quals han d’ aconseguir uns objectius de rendibilitat i productivitat.

Esta iniciativa, destinada a joves entre 18 i 35 anys, pretén familiaritzar-los amb aspectes de la gestió empresarial com el procés de posada en marxa del projecte, la presa de decisions estratègiques o el treball en equip. En l’exercici de simulació estan presents les principals àrees de gestió d’una empresa com la financera, màrqueting, recursos humans, proveïdors, etc.

El concurs es desenvolupa en Internet, a excepció de la final que es desenvoluparà a la seu de les Cambres de Comerç. La data límit per a la inscripció d’equips és el 6 de març. La primera fase es desenvoluparà des del 10 de març al 6 d’abril, mentre que la final tindrà lloc el 14 d’abril.

Més de 300 equips de 40 universitats espanyoles van participar en la passada edició del concurs de simulació empresarial Emprén amb Bancaixa. Un equip de la Universitat Pablo d’Olavide de Sevilla va guanyar el primer premi de la tercera edició, i el segon i tercer premi van recaure en alumnes de la Universitat de Granada i la San Jorge, d’Aragó.

Premsa Fundació Bancaixa