Bancaixa lliura els diplomes als 164 alumnes que han culminat el curs a les Aules Informàtiques de Patraix i Benicalap

Bancaixa i l’Ajuntament de València han fet hui lliurament dels diplomes als 164 alumnes que han acabat els seus estudis a les Aules Informàtiques dels barris de Patraix i de Benicalap. L’acte ha tingut lloc a l’Hemicicle de l’Ajuntament de València i ha comptat amb la presència de Mª Jesús Puchalt, regidora d’Ocupació, i Ángel Villanueva, secretari del Consell de Bancaixa. L’activitat de les aules de Patraix i de Benicalap ha permés l’alfabetització informàtica de més de 1.000 persones que han culminat el programa formatiu des de la seua posada en marxa.

La xarxa d’Aules Informàtiques és una iniciativa de l’Obra Social de Bancaixa per a acostar les noves tecnologies de la informació i la comunicació als col·lectius socials més vulnerables de la Comunitat Valenciana. El projecte es va iniciar el 1997 al barri de La Coma. L’any 2002 va començar a funcionar l’aula del barri de Patraix, i el 2008, la del barri de Benicalap. La xarxa està integrada per 12 aules en distints punts de la Comunitat Valenciana. Bancaixa va ser pionera en la instal·lació d’aules d’alfabetització informàtica a les presons, comptant actualment amb aules als centres penitenciaris de Fontcalent i de Picassent.

L’objectiu de l’aula d’alfabetització informàtica és facilitar l’aprenentatge d’habilitats informàtiques a sectors amb recursos limitats i col·lectius en risc d’exclusió social. El mòdul d’informàtica proporciona als alumnes coneixements sobre l’entorn Windows, Access, Power Point, Word, Excel, i introducció a Internet, eines que poden servir als usuaris per accedir al món laboral.