Els interns de Picassent aprenen informàtica amb la col·laboració de Bancaixa

Bancaixa ha fet lliurament dels diplomes de l’Aula d’Informàtica de la Presó de Picassent a les 72 persones que han acabat el present curs íntegrament.

L’Aula d’Informàtica de Bancaixa en la presó de Picassent va començar a funcionar al setembre de 2000, i des de llavors hi han passat 358 interns. Va ser una iniciativa pionera en el sistema penitenciari espanyol, i atés el bon funcionament i l’acollida que va tindre entre els interns, Bancaixa va decidir posar-la en marxa en altres centres com el de Fontcalent.

El mòdul d’informàtica ofert per Bancaixa proporciona als alumnes coneixements sobre l’entorn Windows, Access, Power Point, Word, Excel, etc., eines que poden servir als usuaris per accedir al món laboral en el futur.

Des de la creació d’estes aules d’informàtica, hi ha hagut més de 1.180 sol·licituds i actualment hi ha més de 125 interns en llista d’espera .

D’altra banda, Bancaixa intenta compensar l’esforç dels alumnes oferint la possibilitat de ser monitors de posteriors cursos a aquells alumnes que pel seu comportament i coneixements han destacat, amb l’aprovació de l’equip de docents i la Subdirectora de Tractament. En total, han arribat a ser monitors de l’Aula d’Informàtica 8 interns, incloent-hi els dos actuals. La majoria dels anteriors ja estan en llibertat o en tercer grau i dos d’ells han continuat treballant per a l’empresa que gestiona l’aula, fet que prova la utilitat d’esta activitat com a iniciadora del reinserció social dels beneficiaris.

Actualment hi ha 9 aules funcionant. A més de les penitenciàries de Picassent i Fontcalent, Bancaixa gestiona les del Barri de la Coma (Paterna), Barri Mare de Déu del Remei (Alacant), Barri de Santa Anna (Gandia), Cullera, Barri de Patraix (València), Hort del Gat (Elx) i Barri de La Florida (Alacant).

Bancaixa reverteix part dels seus beneficis a la societat per mitjà de la seua Obra Social, de la qual esta acció forma part. Els recursos destinats augmenten cada any, ascendint als 74,7 milions d’euros per a este exercici.