Exposició

Del 24/09/2020 al 28/02/2021
Centre
Fundació Bancaixa
Plaça de Tetuan, 23 ,València (Valencia)
Horari

De dimarts a diumenge: de 10 a 14 h i de 16.30 a 20.30 h

Festius: de 10 a 14 h i de 16.30 a 20.30 h Normes de visita a l'exposició.

Normes de visita a l'exposició.

Entrades

Entrada: General: 5 euros / Reduïda: 3 euros (pensionistes, aturats, persones amb diversitat funcional, estudiants de 13 a 26 anys) // Gratuïta (menors de 12 anys).

Venda d'entrades en taquilla (plaça Tetuan, 23). Cada entrada permet l'accés a totes les exposicions vigents en aqueix moment en la Fundació Bancaixa.

Visites comentades

Informació sobre visites guiades a través del correu electrònic visitasguiadas@fundacionbancaja.es

L’exposició Antonio López ofereix una completa retrospectiva amb un recorregut per la pintura, el dibuix i l’escultura de l’artista des dels anys 50 fins a l’actualitat. La mostra, que ha comptat amb la col·laboració del propi artista i del seu entorn familiar pròxim en el comissariat, acosta al públic el singular procés creatiu de l’artista i inclou alguns dels principals quadres i escultures en els quals es troba actualment treballant en el seu taller, i algunes obres en procés que ha volgut mostrar al públic.

El conjunt reuneix una selecció de quasi un centenar de peces gràcies a la col·laboració d’una trentena d’institucions i particulars que han cedit obra de la seua col·lecció, permetent una selecció única. Les obres procedeixen de col·leccions institucionals com les del Museu Nacional Centre d’Art Reina Sofia, Fundació ICO, Museu ARTIUM. Vitòria – Gasteiz, Museu de Belles arts de Bilbao, Galeria Marlborough, Col·lecció Rucandio, Col·lecció Fundació MonteMadrid, Colecció Fundació Sorigué, Col·lecció Orpheus, Col·lecció privada cortesia Michel Soskine Inc. Madrid – Nova York, Museu Municipal de Valdepeñas, així com de més de 25 col·leccions privades.

L’exposició indaga en el caràcter singular del seu complex i exigent procés de treball, que li ha permés definir i consolidar una poètica realista extremadament rigorosa i original, tremendament personal. Pretén mostrar com aqueix procés de treball reflecteix una investigació profunda i minuciosa que ha imposat un enfocament multidisciplinari i la insistent, quasi obsessiva, recurrència de determinades temàtiques de la realitat quotidiana al llarg dels anys.

El recorregut planteja dos grans blocs cronològics. En la primera sala es reuneixen les obres dels anys inicials, en els quals Antonio López busca construir un llenguatge figuratiu propi. En la segona sala es mostra un registre més objectiu. L’artista aprofundeix en l’experiència perceptiva, centrant-se en la forma i la llum com a paràmetres últims de la representació d’una realitat alhora estable i canviant en el temps.

La mostra antològica d’Antonio López inclou també una secció dedicada a la pintora figurativa María Moreno, la seua dona, recentment morta, que suposa la primera ocasió en la qual exposen junts tots dos artistes, al marge d’exposicions col·lectives al costat d’altres creadors.

Fotos

Vídeos