Ja està en marxa la tercera edició de turisme solidari de Bancaixa

Bancaixa, en la seua línia d’Acció Social del Pla de Jóvens, dóna suport a un turisme diferent del que estem acostumats per a gent que, a més de conéixer noves cultures, vol col·laborar amb estes. Es tracta d’una aposta innovadora quant al contingut, ja que per mitjà d’estos viatges Bancaixa dóna l’oportunitat de conéixer països amb cultures diferents de la nostra, de la mà d’organitzacions socials locals capaces d’acostar els viatgers a la realitat quotidiana de la gent del país.

El viatge organitzat per Bancaixa en col·laboració amb les associacions Jovesòlides de València, Colòmbia, Equador, Nicaragua i El Salvador combina les visites a les comunitats i el coneixement de les seues iniciatives de desenvolupament amb el temps lliure i la possibilitat de passejar-se per la cultura i la història del país, i gaudir dels seus encants. L’itinerari combina les visites a llocs purament turístics (espais naturals, patrimoni cultural, etc.) amb el coneixement de les organitzacions socials de distints sectors (educació, salut, desenvolupament productiu, desenvolupament comunitari, etc.) que treballen amb diferents col·lectius (infància, joventut, dona, etc.). Es tracta de conéixer el destí d’una forma no convencional de la mà d’estes organitzacions: assabentar-se dels problemes del país i de les alternatives que les associacions socials plantegen i duen a terme.

Esta és la tercera edició de l’activitat que va començar a fer-se en 2005 amb un èxit contundent. Dos dels viatges previstos per a enguany ja han començat:

Colòmbia (amb base a Cartagena d’Índies)Grup 1: Eixida: 02 d’agost – Tornada: 16 d’agost

Equador (amb base a Quito) Grup 1: Eixida: 04 de set. – Tornada: 18 de set. Grup 2: Eixida: 16 de set. – Tornada: 30 de set.

Salvador (amb base en Sant Salvador) Grup 1: Eixida: 16 d’agost – Tornada: 30 d’agost Grup 2: Eixida: 01 de set. – Tornada: 15 de set.

Nicaragua (amb base a Managua) Grup 1: Eixida: 12 de juliol – Tornada: 26 de juliol Grup 2: Eixida: 21 d’agost – Tornada: 04 de set.

Cada un dels circuits està dirigit a un grup de 9 persones que viatgen acompanyades per un coordinador/a de grup. El programa està enfocat especialment a persones amb sensibilitat cap a la realitat social dels països que es visiten, participatives, disposades a viatjar en grup i capaces d’adaptar-se a les exigències d’este tipus de recorreguts. El paquet, a més, inclou un procés de formació previ al viatge (centrat en el plantejament del turisme solidari i en la realitat del país al qual s’ha de viatjar), el bitllet d’avió (amb eixida des de Madrid), un assegurança de viatge, i totes les despeses en destí (allotjament, manutenció, desplaçaments interns i entrades als llocs que es visiten).

Amb iniciatives del tipus de Turisme Solidari, Bancaixa pretén fomentar els llaços entre cultures i al mateix temps impulsar l’ajuda cap a les societats menys afavorides. Es vol donar una opció als ciutadans de fer un turisme diferent. Diferent del sol i de la platja, i diferent de les visites exclusivament culturals. Amb esta proposta dirigida al públic en general, però especialment a les persones més solidàries i sensibilitzades, Bancaixa dóna suport a un tipus de turisme que busca la ruptura de barreres entre les societats més afavorides i les menys afavorides. Ja que anar de vacacions no té perquè excloure la possibilitat d’ajudar i de col·laborar amb altres societats. De fet, pot ser la millor forma de conéixer-les a fons.

Bancaixa, a través de l’Obra Social, centra la seua activitat a crear i a mantindre activitats que contribuïsquen a la millora de la qualitat de vida i el progrés cultural i social de les persones. L’Obra Social de Bancaixa, en la qual s’emmarca el Programa de Turisme Solidari, incrementa any rere any el seu pressupost, i enguany arriba als 72 milions d’euros. Açò suposa un increment major al 24% respecte a l’any passat, i ens converteix en la tercera caixa d’estalvis espanyola en fons destinats a Obra Social. A més, Bancaixa es distingeix com l’entitat amb major augment percentual en fons destinats a Obra Social, i realitza així una labor cada vegada més important a favor de la societat.