Joaquim Sorolla rep dos milions de visitants des de la primera exposició a València al novembre del 2007

L’exhibició per Espanya de l’obra de Sorolla, iniciada per Bancaixa el 2007, ha marcat este matí un tombant amb l’accés a l’actual exposició a València de la visitant dos milions. Mónica Arias Rendón, de 38 anys d’edat, ama de casa i resident a Borriana (Castelló), ha accedit a la mostra en el Centre Cultural Bancaixa a València passades les 12:00 hores de hui dimecres 20 de gener. La visitant dos milions en el recorregut expositiu de Sorolla al llarg d’estos dos anys s’ha aconseguit amb la visita 388.010 a l’exposició Visió d’Espanya. Sorolla en les col·leccions de la Hispanic Society of America i de Bancaixa, inaugurada el proppassat 1 d’octubre i l’últim dia de visita de la qual per part del públic serà dimecres que ve 27 de gener.

Als dos milions de visitants s’ha arribat després de la itinerància que va arrancar en el Centre Cultural Bancaixa de València al novembre del 2007 amb l’exposició Visió d’Espanya, mostrant per primera vegada a Espanya els 14 panells regionals pintats per Sorolla per a la Hispanic Society of America i que fins llavors no havien eixit de la seu de la institució cultural a Nova York. Esta primera mostra a València es va clausurar al març del 2008 amb 452.826 visites. Bancaixa va itinerar posteriorment esta mateixa exposició per Sevilla (Museu de Belles Arts de Sevilla, 132.292 visitants), Màlaga (Centre d’Art Contemporani de Màlaga, 161.220 visitants), Bilbao (Museu de Belles Arts de Bilbao, 154.009 visitants) i Barcelona (Museu Nacional d’Art de Catalunya, 252.376 visitens.

A esta itinerància va succeir l’exposició antològica dedicada a Joaquim Sorolla pel Museu del Prado i patrocinada per Bancaixa, que va reunir el passat estiu un centenar d’obres de l’artista valencià. L’antològica, amb quasi 460.000 visitants, es va convertir en l’exposició més visitada de la pinacoteca nacional en l’última dècada.

El tancament del periple per Espanya de l’obra de Sorolla es produirà amb la clausura de l’exposició que mostra ara a València 48 quadres procedents dels fons de la Hispanic Society of America i de Bancaixa el dimecres que ve, 27 de gener, com últim dia de visita oberta al públic.

Premsa Fundació Bancaixa