La Fundació Bancaixa rep el Premi Extraordinari de la Cambra de Comerç de València per l’exposició de Sorolla

La Fundació Bancaixa rep hui, en la celebració de la Nit de l’Economia Valenciana, el Premi Extraordinari 2009 de la Cambra València per la seua labor en la difusió de l’obra de Joaquim Sorolla. Este guardó reconeix l’èxit aconseguit per l’Entitat al llarg dels més de dos anys en què ha acostat a distintes ciutats espanyoles l’exposició de Sorolla, i que fins al moment ha estat visitada per més d’1,8 milió de persones.

Entre les obres exposades destaca la sèrie de 14 panells de la col·lecció Visió d’Espanya, pintada per Joaquim Sorolla per encàrrec de la Hispanic Society of America. Bancaixa va exposar esta obra per primera vegada a Espanya al novembre del 2007, amb una exposició a València que posteriorment va itinerar per Sevilla, Màlaga, Bilbao i Barcelona amb més d’1,2 milions de visitants. A este èxit va succeir l’antològica del Museu del Prado, patrocinada per Bancaixa, que es va clausurar el proppassat 13 de setembre amb quasi 460.000 visites i que es va convertir en l’exposició més vista en la pinacoteca nacional en els últims deu anys.

Esta itinerància de l’obra de Sorolla culminarà el pròxim 10 de gener del 2010 amb la cloenda de l’exposició que, des del passat 1 d’octubre, s’exhibeix de nou al Centre Cultural Bancaixa de València.

El premi de la Cambra de Comerç de València a Bancaixa s’uneix a altres rebuts per la Fundació Bancaixa, com l’Alta Distinció de la Generalitat Valenciana al mèrit cultural concedit el passat 9 d’octubre, per la seua contribució a la promoció i difusió de l’obra de Joaquim Sorolla.