La Fundació Bancaixa rep la Medalla de Plata de la Universitat d’Alcalá d’Henares per la seua contribució al desenvolupament professional dels estudiants

La Fundació Bancaixa ha rebut la Medalla de Plata de la Universitat d’Alcalá d’Henares com a reconeixement a la seua contribució al desenvolupament professional i col·laboració en el procés d’inserció laboral dels universitaris.

Bancaixa, per mitjà de l’àrea de Joves de la seua Obra Social, promou des de 2006 la mobilitat dels estudiants d’esta universitat amb la convocatòria de les Beques Internacionals Bancaixa, a les quals ha destinat més de 150.000€ i de les que s’han beneficiat prop de 90 alumnes. Estes ajudes de caràcter internacional concedeixen a cada estudiant una bossa econòmica de 500 euros mensuals, per un període entre tres i cinc mesos en les Institucions amb les quals la Universitat d’Alcalá manté un conveni d’intercanvi d’alumnes. Amb les ajudes es pretén que els estudiants universitaris puguen viatjar a l’estranger per ampliar i completar la seua formació. El programa de Beques Internacionals Bancaixa està disponible en 50 universitats espanyoles i compta amb un pressupost de 3,5 milions d’euros.

Una altra de les iniciatives posades en marxa per la Fundació Bancaixa en la Universitat d’Alcalá d’Henares és la Càtedra Bancaixa Joves Emprenedors, que té com a objectiu fomentar l’esperit i la vocació empresarial i oferir suport a les iniciatives emprenedores dels estudiants. Des de la càtedra s’organitzen seminaris, cicles, conferències o classes magistrals. A més d’això, s’impulsa l’aprofundiment en els temes objecte d’estudi de la càtedra amb la publicació de monografies, el desenvolupament de programes d’investigació relacionats amb la creació d’empreses i la col·laboració en projectes semblants amb altres centres universitaris amb els quals Bancaixa té convenis.

D’altra banda, des de l’àrea de Cultura de la Fundació Bancaixa també s’han promogut diferents activitats en l’últim any, com l’exposició Érase una vez Chernobyl o la mostra Fez , Ciudad del Interior.

Premsa Fundació Bancaixa