La Fundació Gent per Gent recapta 18.000 euros per als seus projectes d’investigació gràcies a les donacions solidàries dels visitants del Betlem Bancaixa a Alcoi

La resposta solidària dels visitants del Betlem Bancaixa, a través dels seus donatius, ha permés a la Fundació Gent per Gent aconseguir una recaptació de 18.000 euros durant el mes i mig d’exposició del conjunt escultòric nadalenc a Alcoi. Gent per Gent destinarà aquests fons al finançament de projectes d’investigació de malalties neurodegeneratives, dins de la campanya desenvolupada per la fundació durant l’any passat.

L’objectiu solidari del Betlem Bancaixa s’ha pogut complir gràcies a la col·laboració amb Gent per Gent de l’Associació de Familiars i Amics de Malalts d’Alzheimer d’Alcoi (AFA) i de Ràdio Jove Alcoi. Els seus voluntaris han atés l’estand de Gent per Gent, situat a l’eixida del Betlem Bancaixa, han informat els visitants sobre la missió de la fundació i han recollit 18.000 euros en donacions.

La Fundació Gent per Gent és una entitat sense ànim de lucre, l’objectiu de la qual és impulsar i finançar projectes d’investigació mèdica a través de la recaptació de donacions. El seu patronat està integrat per les institucions impulsores del projecte: Radiotelevisió Valenciana, PwC, Conselleria de Sanitat i Fundació Bancaixa. Gent per Gent centra cada una de les seues campanyes anuals de sensibilització i recaptació de fons en una temàtica sanitària diferent. A la campanya del 2010, la recaptació de la qual es destina a ajudes per a la investigació en malalties neurodegeneratives, han precedit les desenvolupades el 2009 en el camp de les patologies cardiovasculars, i el 2008, centrada en la investigació sobre el càncer.

El Betlem Bancaixa ha estat exposat a la plaça de Dins d’Alcoi, des del 27 de novembre del 2010 fins al 9 de gener del 2011. Durant aquest període, 86.375 persones han visitat a Alcoi el monumental pessebre, que l’Obra Social de Bancaixa mostra per Espanya des del 1996.