La Universidad Rey Juan Carlos i la Fundació Bancaixa signen dos convenis de col•laboració que fomenten l’emprenedoria universitària i la mobilitat internacional

Fomentar la cultura de l’emprenedoria entre els universitaris i de tot jove amb una idea innovadora. Amb aquest objectiu la Universidad Rey Juan Carlos ha posat en marxa la ‘Càtedra Bancaixa Jóvens Emprenedors’, una iniciativa finançada per la Fundació Bancaixa amb 25.000 euros anuals que ha sigut presentada hui. La Càtedra –que està codirigida per Cástor Miguel Díaz Barrado, catedràtic de Dret Internacional Públic i director del Centre d’Estudis d’Iberoamèrica (CEIB), i per Francisco Blanco Jiménez, vicerector d’Informació i Comunicació i professor titular d’Economia Aplicada- preveu iniciar el seu camí amb activitats encara per concretar i que estaran relacionades amb la formació, la investigació i les tasques d’assessorament sobre la viabilitat i la gestió de plans de negocis.

“L’acció social que porta a terme la Fundació Bancaixa es relaciona plenament amb el compromís social del CEIB i amb l’esforç d’aquest centre per propiciar un marc de col·laboració en l’espai iberoamericà” va assegurar, Díaz Barrado, qui va destacar que “la càtedra es planteja com un fòrum de formació integral en els àmbits jurídic i econòmic i de capacitació perquè els interessats en puguen emprendre els primers projectes empresarials”. Blanco Jiménez, per la seua banda, va fer insistència en la importància de posar en marxa iniciatives com aquestes que promoguen l’esperit emprenedor dels integrants de la comunitat universitària.

Dins de la Càtedra es preveuen fer també de forma permanent tasques d’assessoria dirigides als emprenedors. L’objectiu és que en puguen fer, dels plans de negoci, empreses econòmicament viables. En aquest sentit, professors de la URJC s’encarregaran d’acompanyar-los durant la seua aventura empresarial i els ensenyaran, entre altres qüestions, a fer un bon estudi de mercat, a obtindre ajudes i subvencions o a buscar fonts de finançament.

La xarxa Càtedres Bancaixa Jóvens Emprenedors incorpora així la universitat número 39 amb la presència ja, des d’aquest moment, de la Universidad Rey Juan Carlos.

Beques per a afavorir la mobilitat

D’altra banda, es posa en marxa el programa Beques Internacionals Bancaixa – Universidad Rey Juan Carlos, que impulsarà un programa especial de beques internacionals. Les ajudes, dotades amb 1.800 euros cada una, estan dirigides a beneficiaris de MUNDE, un programa d’intercanvi fora de l’àmbit Erasmus. Bancaixa aportarà un total de 50.000 euros l’any per a aquesta iniciativa que completarà les ajudes econòmiques que des del Vicerectorat de Relacions Internacionals es dediquen als alumnes que fan estades acadèmiques en països com l’Argentina, els Estats Units, Suïssa, el Brasil, Mèxic o Xile.

“Amb aquest projecte pretenem fomentar la mobilitat i donar als nostres estudiants l’oportunitat de seguir durant un semestre els seus estudis oficials a l’estranger amb el reconeixement i la convalidació de tot el que haja cursat”, assegura Ana María Salazar, vicerectora de Relacions Internacionals, Instituts, Centres, Política d’Orientació, Ocupació i Cooperació al Desenvolupament. I afig: “Es tracta d’un pas més en la política que estem seguint per a internacionalitzar encara més la Universidad Rey Juan Carlos”.

El programa Beques Internacionals Bancaixa té presència en l’actualitat en 50 universitats de tot l’Estat espanyol amb una dotació que supera els 3,5 milions d’euros anuals en el marc del Compromís Social amb els Jóvens d’aquesta entitat financera.

Premsa Fundació Bancaixa