L’exposició Sorolla. Visió d’Espanya comptarà amb el major sistema de guies multimèdia utilitzat en els museus espanyols

Bancaixa posarà a disposició de tots els visitants de l’exposició Sorolla. Visió d’Espanya guies multimèdia mòbils per facilitar l’accés a la informació sobre la mostra.

Esta iniciativa de Bancaixa suposa la major implantació de les noves tecnologies en l’àmbit dels museus posada en marxa a Espanya, i així l’entitat pretén facilitar l’accés a material multimèdia explicatiu sobre l’obra de Sorolla de manera personalitzada i individualitzada.

Per mitjà de 100 ordinadors de butxaca que funcionaran com a guies mòbils, els visitants podran accedir a continguts variats que van des dels comentaris tècnics i històrics dels comissaris de l’exposició, Felipe Garín i Facundo Tomás, o les notes biogràfiques de la besnéta de l’autor, Blanca Pons-Sorolla, fins a les explicacions sobre el procés de restauració de l’obra o vídeos relacionats amb l’obra que permetran ampliar la informació sobre esta.

Estos dispositius mòbils responen a les més avançades tecnologies i, en un futur, permetran que les persones sordes accedisquen de manera autònoma a vídeos explicatius en llenguatge de signes, trencant així les barreres que este tipus de persones pateixen amb els tradicionals sistemes basats en audioguies.

Bancaixa ha posat en marxa esta iniciativa gràcies al projecte d’investigació MoMo, desenvolupat per l’equip d’investigació FutureLab de la Universitat Politècnica de València i dirigit pel professor Javier Jaén.

L’exposició Sorolla. Visió d’Espanya romandrà a València fins al 31 de març. A continuació, la mostra tindrà una itinerància per diverses ciutats espanyoles durant un període de dos anys.