Més de 1.500 persones visiten l’exposició de Sorolla en la seua inauguració al Museu de Belles Arts de Sevilla

Més de 1.500 persones van visitar l’exposició Sorolla. Visió d’Espanya en la seua inauguració al Museu de Belles Arts de Sevilla, on podrà contemplar-se fins al pròxim 29 de juny.

En l’acte d’inauguració de l’exposició, celebrat ahir, el president de Bancaixa, José Luis Olivas, va estar acompanyat pel president de la Junta d’Andalusia, Manuel Chaves, la Consellera de Cultura de la Junta, Rosa Torres, i l’alcalde de Sevilla, Alfredo Sánchez, que van destacar la grandiositat de l’obra de Sorolla. També va estar present la besnéta del pintor valencià, Blanca Pons Sorolla, el director de la Hispanic Society of Amèrica, Mitchell Codding, el gerent de la Fundació Bancaixa, Miguel Ángel Utrillas, i els comissaris de l’exposició, Felipe Garín i Facundo Tomás.

Altres membres de la societat, l’empresa i la cultura sevillana van estar presents, com per exemple, Francisco Herrero, de la Cambra d’Indústria i Comerç de Sevilla, José Luis Fuster Sánchez, President de la Casa Regional Valenciana a Sevilla, Juan Ramón Guillén, President d’Aceites del Sur – Coosur, Antonio Domínguez Rodríguez, Germà Major de la Confraria de l’Hospital de la Sta. Caridad, Manuel Losada, Germà Major de la Hermandad de la Quinta Angustia, l’exministra de Cultura Soledad Becerril, el periodista Jesús Quintero, els dissenyadors Victorio i Lucchino, l’actor Miguel Caicedo, l’advocat Francisco González de Caldas, i altres.

Després de l’èxit aconseguit a València on Sorolla. Visió d’Espanya s’ha convertit en una de les mostres més vistes d’Espanya, amb més de 452.800 visitants, l’Entitat preveu superar els 150.000 durant l’exposició a Sevilla.

Igual com en el Centre Cultural Bancaixa de València, la col·locació dels quadros al Museu de Belles Arts de Sevilla és molt diferent de la ubicació que tenien en la Hispanic Society, ja que estan a una altura molt més baixa, la qual cosa permetrà ressaltar la grandiositat, el color i la proporció de les obres.

L’entrada a l’exposició és lliure i gratuïta, i pot veure’s de dimarts a dissabte de 9:00 a 21:00 hores (última entrada a les 20 hores) i els diumenges de 9:00 a 15:00 hores (última entrada a les 14 hores).

S’ha posat a disposició del públic interessat un telèfon d’informació general de l’exposició: 902 92 99 73. Esta atenció telefònica estarà funcionant de dilluns a diumenge de 9 a 21 hores. Per a reserves de grups (associacions i col·legis) el telèfon serà el mateix i en el mateix horari.

Després de la seua exposició a Sevilla, els murals de Sorolla podran contemplar-se en el Museu Municipal de Màlaga del 18 de juliol al 21 de setembre. La itinerància continuarà a Barcelona, Bilbao i Madrid, per tornar novament a finals de 2009 a València.

El pressupost de l’Obra Social de Bancaixa per a 2008 supera els 85 milions d’euros, la xifra més alta destinada en la història per l’entitat financera, i suposa un 13,8% més en relació al pressupost de l’any anterior. Esta quantitat es distribuirà en tres línies d’acció fonamentals: Joves, Cultura i Desenvolupament Social.

Premsa Fundació Bancaixa