Més d’un milió de persones han visitat el Betlem Bancaixa durant els onze anys que ha viatjat per diverses ciutats d’Espanya

Des que en 1996 un grup d’empleats va posar en marxa el Betlem Bancaixa, un dels betlems més grans del món, més d’un milió de persones han pogut visitar esta monumental reconstrucció artística del naixement de Crist, elaborada pels prestigiosos artistes José Luis Mayo i José Luis Catalá.

La visitant un milió ha sigut Mª del Carmen Aguilar, una granadina veïna de Sevilla que va anar a veure el Betlem Bancaixa que es troba exposat a la plaça d’Espanya de la ciutat sevillana. Acompanyada dels seus dos fills, sa mare i el seu marit va visitar el Betlem per les bones referències que li havien donat alguns veïns i coneguts. Mª Carmen va recollir de mans de Juan Antonio Contreras, delegat de la Fundació Bancaixa a Sevilla, la reproducció d’una figura emblemàtica del Betlem, que l’acredita com la visitant un milió, a més del catàleg.

En estos onze anys, el Betlem Bancaixa ha visitat diverses ciutats d’Espanya com Alacant, Palma de Mallorca, Barcelona, Castelló, Madrid, Las Palmas de Gran Canària i València, i en totes ha aconseguit un gran èxit de públic i de crítica. A Sevilla, on es troba exposat des del passat 30 de novembre i fins al pròxim 6 de gener, el Betlem Bancaixa ha rebut ja més de 100.000 visitants.

En totes les edicions, Bancaixa ha destinat els diners de les entrades del Betlem a una organització social de la ciutat on ha estat exposat el Betlem. Des de l’any passat, l’entrada ha sigut gratuïta, encara que els visitants podien realitzar un donatiu per a la mateixa finalitat. Enguany, els diners que s’obtinguen dels donatius realitzats pels visitants seran destinats a l’ Asociación de Padres de Niños Oncológicos de Andalucía, ANDEX.

Les més de 1.200 figures que componen el Betlem en un espai de 300 metres quadrats transporten el visitant per un recorregut cronològic que engloba l’abans i el després del popular passatge del pessebre. Sense escatimar detalls, es mostra a l’espectador tres escenes d’allò que va succeir fa més de dos mil anys; l’Anunciació a Natzaret, el Naixement de Jesús a Betlem i la posterior Adoració pels Reis Mags i els pastors, concloent amb la fugida a Egipte per causa de l’acaçament d’Herodes.

Mitjançant este Betlem, Bancaixa pretén reforçar els valors del Nadal per a totes aquelles persones, menuts i majors que visquen estes dates d’una manera especial.