MIslata prepara una Setmana Intercultural dedicada a la integració social dels veïns immigrants amb el suport de Bancaixa

L’Ajuntament de Mislata ha presentat “Mislata en obert: joves x la convivència”, una iniciativa de la Regidoria de Joventut i Bancaixa, que té com a objectiu fomentar la integració social de les persones immigrants que viuen al municipi.

Mitjançant nombroses activitats lúdiques, formatives i culturals esta Setmana Intercultural pretén afavorir el coneixement mutu i la convivència entre veïns.

Històricament la ciutat de Mislata ha sigut un lloc d’acollida, inicialment per a persones originàries d’altres regions d’Espanya i actualment per a persones procedents de diverses zones del món. A finals de 2007 hi havia censats 5.749 estrangers, el que suposa un 12,79% del total.

Per això, l’Ajuntament vol per mitjà d’estes jornades culturals mostrar una de les seues principals senyes d’identitat: la diversitat de les seues gents. Com ha explicat l’alcalde de Mislata, Manuel Corredera, “a Mislata sempre hem rebut tot el món amb els braços oberts i esta diversitat és una oportunitat magnífica per al nostre enriquiment cultural”. Sobre esta nova iniciativa, Corredera assegura que “pretenen reflectir la realitat d’una ciutat on conviuen 96 nacionalitats diferents i d’un ajuntament compromés amb la integració de tots els seus veïns”.

Durant tota la setmana que ve, Mislata celebrarà un ampli programa amb noves activitats tant en el carrer com en diferents centres municipals. Tallers de capoeira, d’escriptura japonesa o de menjars d’Àfrica; exposicions de fotografia, projecció de documentals, taules redones, concerts i exhibicions de danses armènies i orientals amb l’únic propòsit de fomentar la convivència entre ciutadans.

La Setmana Intercultural comptarà a més amb la col·laboració de distintes associacions i col·lectius que participen de manera activa en la integració de les persones immigrants.

Per la seua banda, el cap de zona de l’Entitat, Eduardo Abad, va manifestar en la presentació que “Bancaixa col·labora al màxim amb tot tipus d’iniciatives d’integració social i esta setmana intercultural té tots els components per ser un èxit de participació”.

A fi de promoure la construcció d’una societat intercultural, Bancaixa compta des de 2002 amb la convocatòria de Setmanes Interculturals, amb les quals l’Entitat pretén facilitar ferramentes per al nou context social, assumint la societat multicultural com a fet i plantejant la societat intercultural com beneficiosa per a tots els ciutadans.