Sorolla, Visió d’Espanya tanca la seua exposició a Barcelona amb més de 250.000 visitants

Sorolla, Visió d’Espanya , l’exposició més vista de la història d’Espanya, organitzada per Bancaixa, ha tancat la seua exposició al Museu Nacional d’Art de Catalunya amb més de 250.000 visitants.

El públic va aprofitar al màxim els últims dies per gaudir dels 14 panells que Sorolla va pintar per a la Hispanic Society de Nova York, abans del seu trasllat a Madrid. Tant, que ahir, últim dia d’exposició al MNAC, la mostra va registrar la màxima afluència de visitants des de l’arribada a la ciutat comtal, amb més de 10.000 assistents, que van realitzar esperes de més de dues hores.

Barcelona ha sigut, després de València, la ciutat on més persones s’han acostat a veure les obres de Joaquim Sorolla, des que Bancaixa va fer possible la seua exposició a Espanya.

La setmana que ve els 14 llenços viatjaran a Madrid, on formaran part d’una mostra antològica amb més de 100 obres dedicada al mestre Joaquim Sorolla, mostra que recorrerà d’una manera ambiciosa allò millor de la producció de l’artista. Esta exposició inclourà totes les obres mestres del pintor valencià i aquelles que més fama li van donar, procedents de museus i col·leccions de tot el món, entre les quals es troba l’obra Triste Herencia!, de la col·lecció pictòrica de Bancaixa.

L’exposició Sorolla. Visió d’Espanya. Col·lecció de la Hispanic Society of America, reuneix els catorze panells –mesuren 3,5 metres d’alt i el cicle comprén més de 60 metres de llarg en total– que Sorolla va pintar per a la Hispanic Society de Nova York i que per primera vegada i de manera excepcional Bancaixa ha portat a Espanya per a la seua exhibició itinerant durant dos anys.

L’últim trimestre de 2009, l‘exposició recalarà de nou a València, en el Centre Cultural Bancaixa, on s’exhibirà també un altre grup de 20 obres de Joaquim Sorolla que pertanyen a la Hispanic Society. També serà la primera vegada que estes obres visiten Espanya i s’exposen a València, gràcies a un recent acord entre Bancaixa i la Hispanic Society. A València, l’exposició Sorolla, Visió d’Espanya romandrà fins a gener del 2010 abans de la seua partida definitiva a la seu, a Nova York.