1957. La Batalla contra el Fang. 60 anys de la Riuà

Del 19/10/2017 al 10/12/2017
Centre Cultural Bancaixa
Plaza de Tetuán, 23 , València
Fundació Bancaixa acull fins al 10 de desembre l'exposició “1957. La Batalla contra el Fang”, que la Delegació de Defensa a la Comunitat Valenciana ha creat amb motiu del 60 aniversari de la Riuà i coincidint també amb el 175 Aniversari de Capitania General de València. Es tracta d'una inèdita i interessant exposició fotogràfica en la qual es pot comprovar la important i essencial participació de les Forces Armades en la recuperació de València després de la Riuà de 1957. Les fotografies mostren la participació en el rescat de persones i el repartiment d'aliments de primera necessitat en els moments inicials de la Riuà, així com les posteriors labors de neteja de fang de la ciutat i la construcció de ponts temporals i barracons per a aquelles famílies que s'havien quedat sense llar.

En la mostra també es pot albirar una vista aèria de l'antic llit del riu realitzada dies després de la tragèdia, testimonis escrits de l'època i un xicotet homenatge a la denominada “Cinquena del Fang”, els soldats que en aquell moment estaven realitzant el servei militar obligatori i van estar treballant per a tornar a la normalitat la ciutat del Túria.

L'exposició, d'accés gratuït, es pot visitar de dilluns a dissabte en horari de 10:00 a 14:00 hores i de 17:00 a 21:00 hores, i els diumenges de 10:00 a 14:00 hores.

© Fundació Bancaixa, 2006 - 2017. Tots els drets reservats.

Tfn. 96 064 58 40

tancar