Activitat

Del 26/02/2024 al 05/06/2024
Centre
Fundació Bancaixa
Plaça de Tetuan, 23,València (Valencia)
Horari

De dilluns a dimecres, a les 10 i a les 11.30 h.

Tarifes

Activitat gratuïta.

Dins del seu programa de mediació cultural i artística, la Fundació Bancaixa presenta una nova edició dels seus tallers didàctics, que tenen com a objectiu acostar de manera lúdica i amena l’art i la cultura als alumnes d’infantil, primària, secundària i batxiller. En esta edició, els tallers estan vinculats a la mostra Eduardo Arroyo, una àmplia retrospectiva sobre una de les figures clau de l’art contemporani espanyol més recent.

La dinàmica del taller es desenvolupa en dues parts.

D’una banda, els escolars realitzen una visita dialogada a l’exposició, on veuen el conjunt de més de 80 obres integrants que revisen el llegat de Arroyo a través de pintures, escultures, dibuixos i collages. Durant la visita es comenten i es revisen les temàtiques més presents en l’obra de l’artista i es posa el focus en la seua capacitat per a la ironia i l’humor. Un aspecte que permet durant la visita recórrer les obres i secundar-se en altres imatges mostrades en una Tauleta, generant una reflexió sobre l’ofici del pintor i el seu paper en la nostra societat al llarg de la història

L’altra part de l’activitat es desenvolupa a la sala del taller i allí els participants realitzen una proposta creativa basada en la sèrie Peintres aveugles, en la qual Arroyo qüestiona i reflexiona l’ofici de pintor com un individu alié al context social i polític, donant l’esquena a la realitat. Els personatges d’aquesta sèrie es mostren aburgesats, però sempre amb els ulls tapats a través de taques o objectes com a ulleres o barrets. Amb eixe punt de partida, els alumnes i alumnes treballen la tècnica del collage sobre fotografies en blanc i negre en les quals es representen figures de persones. L’alumnat les intervé, substituint els ulls i l’expressió per trossos de papers de colors, i ajudant-se de paper carbó per al calc de les imatges. Amb les seues intervencions artístiques plastificades folren una carpeta que s’emporten a casa.

Els tallers es realitzen de dilluns a dimecres en dues sessions diàries, una a les 10 i una altra a les 11:30 h. Els grups de secundària tenen l’opció de realitzar el taller en horari de vesprada, a partir de les 16:30 h. Les reserves es poden realitzar a través de l’email talleresescolares@fundacionbancaja.es o en el telèfon 695 591 428. L’activitat és gratuïta i es pot realitzar tant en castellà com en valencià.

Fotos

Vídeos