Activitat

Tallers didàctics per a escolars: El disseny i la modernitat

Del 28/09/2022 al 25/11/2022
Centre
Fundació Bancaixa
Plaça de Tetuan, 23,València (Valencia)
Horari

De dimecres a divendres, a les 10 i a les 11:30h.

Dins del seu programa de mediació cultural i artista, la Fundació Bancaixa presenta una nova edició dels seus tallers didàctics de temàtica artística, que tenen com a objectiu acostar de manera lúdica i amena l’art i la cultura als alumnes d’infantil, primària, secundària i batxiller. En aquesta edició, els tallers estan vinculats a la mostra El disseny i la modernitat. Pioners del disseny en la indústria valenciana del moble (1898-1986), que es pot visitar en la seu de la Fundació Bancaixa a València fins al 27 de novembre.

La dinàmica del taller es desenvolupa en dues parts. D’una banda, els escolars realitzaran una visita dialogada a l’exposició, on podran veure i comentar peces emblemàtiques de mobiliari i documentació sobre la fructífera aliança entre el disseny i la indústria valenciana del moble al llarg del segle XX.

L’altra part de l’activitat es desenvolupa a la sala del taller i allí els participants dissenyaran i decoraran la seua pròpia estada mitjançant una maqueta. Els materials usats s’adaptaran a les edats de cada grup. Amb les diferents propostes creades per cada participant s’obrirà un debat en el qual defensaran i explicaran el perquè dels seus dissenys.

Una altra activitat paral·lela a la sala del taller serà la creació de mobles a través de cubs de construcció gegants, que permeten muntar-los quasi a grandària real. Acabaran de dissenyar l’estada servint-se d’una paret pissarra en la qual dibuixaran els elements necessaris.

Els tallers es realitzen de dimecres a divendres en dues sessions, una a les 10 i una altra a les 11:30h. Les reserves es poden realitzar a través de l’e-mail talleresescolares@fundacionbancaja.es o en el telèfon 695 591 428. L’activitat és gratuïta i es pot realitzar tant en castellà com en valencià.

Fotos